اقتصادی

بررسی نوسازی شبکه برق در دیدار وزیر برق عراق و سفیر امریکا در بغداد

وزیر برق عراق از تهیه طرح تجهیز واحدهای تولیدی نسل جدید و ایجاد نیروگاه های بخار به منظور کاهش هزینه های عملیاتی و به روز کردن وضعیت انرژی در کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر برق عراق از تهیه طرح تجهیز واحدهای تولیدی نسل جدید و ایجاد نیروگاه های بخار به منظور کاهش هزینه های عملیاتی و به روز کردن وضعیت انرژی در کشور خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که «زیاد علی فاضل»، وزیر برق عراق در دیدار با «آلینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق در مقر این وزارتخانه، اهمیت پروژه های اتصال برق و گستره راهبردی شبکه ملی را بررسی کرد.

وزير برق عراق گفت: نهضت بزرگی برای اجرای بسیاری از پروژه های مهم و راه اندازی نیروگاه ها و خطوط انتقال كار شده که به پايداری شبکه برق کشور كمک می كند.

فاضل تاکید کرد: ما به فعالیت خود برای افزایش منابع انرژی و قرارداد با شرکت های بین المللی به منظور ایجاد پروژه های نیروگاه های خورشیدی در همه استان ها ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد که وزارت متبوعش به طرح انرژی بادی و نیز تولید برق از بازیافت زباله با هماهنگی شهرداری، ادارات و بخش های محلی توجه زیادی دارد.

فاضل توضیح داد: طرح آماده ای برای نصب واحدهای سیکل ترکیبی و ایجاد نیروگاه های بخار جدید وجود دارد که هدف از آن کاهش هزینه های عملیاتی، آموزش علمی کارکنان برای رسیدگی به نیروگاه ها و تلاش برای ایجاد مراکز اصلی تولید برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضاست.

سفیر ایالات متحده نیز تأکید کرد که برای توسعه صنعت برق عراق و ترغیب شرکت های بین المللی برای فعالیت در این کشور که محیط مناسبی برای فعالیت به ویژه در صنعت برق است تلاش می کند.

منبع
وزارت برق عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا