اجتماعی

دفاع مکرون از سفرش به قطر برای تماشای بازی فرانسه – مراکش

ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به منتقدان سفر «امانوئل مکرون» به قطر برای حضور در بازی فرانسه و امارات در نیمه نهایی بازی‌های جام جهانی پاسخ داد.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به منتقدان سفر «امانوئل مکرون» به قطر برای حضور در بازی فرانسه و امارات در نیمه نهایی بازی‌های جام جهانی پاسخ داد.

به گزارش «فرانس پرس»، در حالی که منتقدان می‌گویند سفر مکرون به دوحه «حمایت سیاسی از قطر» است، دفتر وی به نقل از یک مشاور ارشد رئیس جمهوری فرانسه تأکید کرد که «موضوع به حمایت از تیم ملی کشور در لحظه حساس برای ورزش فرانسه  و دوستی فرانسه و مراکش» مربوط می‌شود و حضور مکرون برای حمایت از بازیکنان فرانسه مهم است.

پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی هم رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که در صورت راهیابی «خروس‌ها» به مرحله نیمه نهایی به قطر خواهد رفت. این موضوع از همان زمان مورد انتقاد فعالان حقوق بشر و محیط زیست قرار گرفت.

او آن زمان گفت که نباید جام جهانی را سیاسی کرد اما اعلام رسمی سفر او به قطر بار دیگر انتقادها را افزایش داده است.

در این راستا، «یانک ژادو» نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا و نامزد سابق ریاست جمهوری فرانسه تحریم سیاسی جام جهانی را خواستار شد و گفت که به خصوص وقتی که نایب رئیس پارلمان اروپا به اتهام فساد در پرونده‌ای که نام قطر در آن مطرح است به زندان افتاده، این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

 

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا