اقتصادیسیاسی

رئیس پیشین کمیسیون بازنشستگی عراق به حبس محکوم شد

دادگاه کیفری مرکزی مبارزه با فساد اداری پس از اعاده دادرسی به اتهام تقاضای رشوه متهم ردیف اول و متهم ردیف دوم در قبال تسهیل امور شرکت «کی کارت» نزد سازمان بازنشستگی، محکومان را به یک سال و 9 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

میدل ایست نیوز: کمیسیون شفافیت عراق جزییات احکام صادره علیه رئیس پیشین کمیسیون بازنشستگی و مدیر شرکت جهانی کارت هوشمند «کی کارت» را پس از پذیرش درخواست تجدید نظر از سوی دادگاه عالی اعلام کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ریاست تحقیق و تفحص کمیسیون شفافيت اعلام کرد که دادگاه کیفری مرکزی مبارزه با فساد اداری پس از اعاده دادرسی به اتهام تقاضای رشوه متهم ردیف اول و متهم ردیف دوم در قبال تسهیل امور شرکت «کی کارت» نزد سازمان بازنشستگی، محکومان را به یک سال و 9 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

این کمیسیون بیان داشت: حکم صادره بر اساس مفاد قطعنامه 160 سال 1983 شامل جریمه نقدی 10 میلیون دینار برای هر یک از آنان بوده است.

وی افزود: دادگاه تجدید نظر با احراز شرایط قانونی بر اساس یکی از دلایل مندرج در ماده 270 آیین دادرسی کیفری، به دلیل آشکار شدن حقایق و ارائه اسنادی که دادگاه رسیدگی کننده نسبت به آن تحقیقات خود را انجام نداده درخواست اعاده دادرسی محکومان را تایید کرد.

ریاست تحقیق و تفحص کمیسیون شفافیت عراق همچنین خاطرنشان کرد: درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شد و پرونده برای تجدید نظر به استناد مفاد مواد 4/270، 271 و 275 آیین دادرسی کیفری به دادگاه ارسال شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا