اقتصادیسیاسی

فواد حسین: السودانی در سفر به آلمان از شرکت‌های آلمانی برای سرمایه گذاری دعوت می‌کند

وزیر خارجه عراق در دیدار مشاور امنیت ملی آلمان گفت که سفر السودانی به آلمان شامل دعوت از شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در عراق می شود.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق امروز میزبان یانس بلوتنر، مشاور امنیت ملی آلمان بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های همکاری مشترک در زمینه های مختلف از جمله مهم ترین آن توسعه بخش انرژی در عراق و انرژی تجدیدپذیر و سازوکارهای مبارزه با فساد را بررسی کردند.

طرفین سفر قریب الوقوع محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به آلمان به دعوت اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان را نیز بررسی کردند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که عراق به تقویت همکاری و سفرهای رسمی متقابل با آلمان اهتمام دارد و اشاره کرد که سفر السودانی به آلمان شامل برنامه همکاری دوجانبه برای گسترش این همکاری و دعوت از شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در عراق می شود.

وی با بیان اینکه دولت عراق تلاش های بسیاری برای بازگرداندن داوطلبانه شهروندان عراقی گرفتار در مرز بلاروس، گفت که عراق توانست هزاران شهروند خود را با هواپیمایی ویژه بازگرداند.

وزیر خارجه عراق گفت که عراق برای حل این پرونده تلاش خواهد کرد و از آلمان خواست برنامه ای برای آموزش و توانمندسازی کسانی که بازخواهند گشت اختصاص دهد.

دو طرف تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند.

حسین بر اهمیت حل بحران روسیه و اوکراین و جلوگیری از تداوم پیامدهای آن تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی آلمان نیز تاکید کرد که پرونده عراقی هایی که درخواست پناهندگی آنها رد شده، نیازمند اقدامات سریع برای توافق بر سر سازوکاری برای بازگرداندن آنها است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا