سیاسی

تاکید بارزانی بر لزوم تفاهم و رویکرد مشترک برای مدیریت عراق و منابع آن

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار سفیر امریکا تاکید کرد که تفاهم و رویکرد مشترک برای چگونگی مدیریت کشور و منابع آن و همکاری برای تامین خدمات برای شهروندان و تامین امنیت و ثبات ضروری است.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار آلینا رومانوسکی، سفیر امریکا در بغداد بر لزوم تفاهم و رویکرد مشترک برای مدیریت عراق و منابع آن تاکید کرد.

به گزارش شفق نیوز، دو طرف در این دیدار درباره سفر اخیر رئیس اقلیم کردستان به بغداد و دیدار با مقامات دولت فدرال برای تحکیم روابط بین اربیل و بغداد و حل مشکلات براساس قانون اساسی و نظام فدرال رایزنی کردند.

بارزانی و رومانوسکی بر لزوم همکاری مشترک بین بغداد و اربیل و طرف های سیاسی تاکید کردند و بر سر لزوم حمایت از دولت جدید عراق توافق کردند.

دو طرف تاکید کردند که فرصت حل مشکلات عراق و اجرای برنامه دولت وجود دارد.

رئیس اقلیم کردستان و سفیر امریکا بر لزوم اجرای توافقنامه امضا شده بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان برای عادی سازی اوضاع در سنجار و بازگرداندن آوارگان به آن تاکید کردند.

بارزانی تاکید کرد که تفاهم و رویکرد مشترک برای چگونگی مدیریت کشور و منابع آن و همکاری برای تامین خدمات برای شهروندان و تامین امنیت و ثبات ضروری است.

اهمیت حفظ مناطق مرزی، هماهنگی بین بغداد و اربیل در این خصوص، متنوع سازی منابع انرژی، تشویق سرمایه گذاری خارجی در عراق و اقلیم کردستان و فرایند ساماندهی مجدد نیروهای پیشمرگه و روابط عراق با کشورهای همجوار از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا