اجتماعی

بازدید بیش از 6 میلیون گردشگر از اقلیم کردستان طی سال جاری

سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که بیش از 6 میلیون گردشگر طی سال جاری از اقلیم کردستان بازدید کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که بیش از 6 میلیون گردشگر طی سال جاری از اقلیم کردستان بازدید کردند.

به گزارش رووداو، سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق همچنین اعلام کرد که آماده استقبال از گردشگرانی می شود که برای سال نوی میلادی به اقلیم سفر می کنند.

ابراهیم عبدالمجید، مدیر واحد رسانه ای این سازمان گفت که انتظار می رود گردشگران زیادی برای تعطیلات سال نوی میلادی به اقلیم سفر کنند.

وی توضیح داد که گام اول استقبال از گردشگران هماهنگی با ایست بازرسی ها و اعزام تیم های راهنما برای استقبال از گردشگران است.

عبدالمجید تصریح کرد که طی روزهای آتی نشست هایی در استان ها با مشارکت طرف های ذیربط برای بررسی اقدامات مربوط به استقبال از گردشگران برگزار می شود.

به گفته او، هتل ها، رستوران ها و اماکن گردشگری به مناسبت سال نوی میلادی، کنسرت ها و جشن هایی برپا خواهند کرد.

وی تاکید کرد که سازمان گردشگری اقلیم کردستان با نیروهای امنیتی برای تامین فضای آرام برای گرشگران داخلی و خارجی در شب سال نو همکاری خواهد کرد.

پیش از این عمار یاسر، رئیس انجمن خدمات گردشگری و هتلداری اقلیم گفته بود شمار گردشگران اقلیم در سال 2021، 4 میلیون نفر بود.

استان های اقلیم کردستان عراق از مناطق گردشگری مهم در عراق به شمار می روند و مناطق باستانی زیادی دارند که موجب جذب گردشگر از سراسر جهان می شوند.

استان دهوک به تنهایی هزار و 400 مکان باستانی و گردشگری ثبت شده در اداره آثار باستانی استان و هزار مکان ثبت نشده دارد.

همچنین بخوانید

تعداد گردشگران اقلیم کردستان عراق طی 6 ماه نخست 2022 رکورد زد

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا