اجتماعی

پهلو گرفتن بزرگ‌ترین نمایشگاه شناور کتاب جهان در بندر بیروت + تصاویر

در حالی که مشکلات شدید اقتصادی خرید کتاب را برای بسیاری از مردم لبنان از اولویت خارج کرده، «بزرگ‌ترین نمایشگاه شناور کتاب جهان» با تخفیف ویژه در ساحل بیروت پهلو گرفته است.

میدل ایست نیوز: در حالی که مشکلات شدید اقتصادی خرید کتاب را برای بسیاری از مردم لبنان از اولویت خارج کرده، «بزرگ‌ترین نمایشگاه شناور کتاب جهان» با تخفیف ویژه در ساحل بیروت پهلو گرفته است.

به گزارش «فرانس پرس» این کشتی شناور که متعلق به سازمان آلمانی است قرار است به مدت 2 هفته در بندر بیروت باشد و بعد از آن به مصر برود.

400 داوطلب از 65 کشور جهان در این کشتی خدمت می‌کنند و با هدف «مشارکت در دانش و کمک  و امید به مردم در سطح جهان» بیش از یک سال در کشتی می‌مانند.

«محمد مرتضی» وزیر فرهنگ لبنان از کسانی بود که امروز (جمعه 16 دسامبر) از این نمایشگاه شناور کتاب با شعار «واژه و امید» دیدن کرد و گفت: «واقعا امید بیشترین چیزی است که به آن نیاز داریم».

این نمایشگاه شناور 5 هزار کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه می‌کند و بخش بزرگی از آن به کتاب‌های کودک اختصاص یافته است و کتاب‌ها نیز با تخفیف‌های بسیار عرضه می‌شود.

چند روز پیش شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور 124 ناشر به کار خود پایان داد. در سال 2019، در اوایل بحران اقتصادی لبنان، تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه 240 ناشر بود.

این نمایشگاه شناور تاکنون در 150 کشور پهلو گرفته و 49 میلیون بازدیدکننده داشته است.

 

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا