اقتصادیسیاسی

بیش از 82 میلیارد دلار ارزش پروژه‌های ترکیه در آفریقا

معاون وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که حجم پروژه‌هایی که ترکیه در قاره آفریقا اجرا کرده و می‌کند بیش از 82 میلیارد دلار است.

میدل ایست نیوز: معاون وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که حجم پروژه‌هایی که ترکیه در قاره آفریقا اجرا کرده و می‌کند بیش از 82 میلیارد دلار است.

به گزارش «آناتولی»، «فاروق قیماقچی»، معاون وزیر خارجه ترکیه، در سخنانی در کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه، گفت که قاره آفریقا اهمیت بسیاری برای ترکیه دارد و روابط ترکیه با کشورهای این قاره روزبه‌روز شاهد توسعه بیشتر است.

او گفت که اخیرا کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه توافق‌نامه‌های بین‌المللی امضاشده میان ترکیه با کونگو، آنگولا، تانزانیا، اتیوپی، چاد، سیرالئون را تأیید کرده است.

وی گفت که روابط سیاسی واقتصادی و فرهنگی و تجاری ترکیه با کشورهای آفریقایی رو به رشد است و حجم مبادلات تجاری ترکیه با کشورهای قاره آفریقا از 4.3 میلیارد دلار در اوایل دهه نخست قرن جاری میلادی به 35 میلیارد دلار رسیده است.

قیماقچی افزود که حجم پروژه‌هایی که ترکیه در قاره آفریقا اجرا کرده یا می‌کند به 82 میلیارد دلار رسیده و حجم سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های ترکیه‌ای نیز 6 میلیارد دلار است.

وی خبر داد که با افتتاح سفارت ترکیه در گینه بیسائو تعداد سفارت‌خانه ترکیه در کشورهای آفریقایی به 44 سفارتخانه رسیده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا