خبر اولمقالاتنگاه خاورمیانه

جام ملت‌های خلیج چگونه به حمایت از اقتصاد عراق کمک می‌کند؟

میزبانی از جام ملت‌های خلیج توسط عراق در بصره موجب بهبود وضعیت اقتصادی افراد در بصره می شود و درآمد و سود خوبی برای صاحبان مشاغل و پروژه ها خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: عراق همچنان به آماده کردن مقدمات برای میزبانی جام ملت های خلیج ادامه می دهد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این برای دومین بار است که عراق میزبان مسابقات جام ملت های خلیج خواهد بود، عراق پیش از این در 1979 نیز میزبان جام ملت های خلیج بود.

با نزدیک شدن به موعد آغاز این مسابقات در بصره، عراق مجددا بر اهتمام خود برای ارائه نسخه ای متمایز از این مسابقات که به سطح قابل توجهی از مشارکت، حضور مردمی و آمادگی های لوجستیکی ارتقا یابد، تاکید دارد.

لغو هزینه روادید

در گامی جدید با هدف جذب هوداران، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور لغو هزینه روادید ورود به عراق برای هواداران جام ملت های خلیج را صادر کرد.

پیش از این وزارت کشور 200 دلار برای هزینه صدور روادید برای حضور در این مسابقات تعیین کرده بود.

احمد الموسوی، عضو فدراسیون فوتبال عراق گفت که السودانی دستور داد هزینه دریافت روادید ورود به عراق برای هر که تمایل حضور در بصره برای مشاهده بازی های جام ملت های خلیج را دارد، لغو شود.

به گفته او، این گام با هدف حمایت از جام ملت های خلیج و تسهیل حضور طرفداران در این مسابقات انجام می شود و به حضور طرفداران از کشورهای مختلف در عراق کمک می کند.

الموسوی گفت که فدراسیون فوتبال عراق با حمایت دولت و همکاری با استانداری بصره، همه مقدمات موفقیت آمیز بودن این جام از لحاظ اداری، ساماندهی و لجستیکی را فراهم کرده است.

جام ملت های خلیج امسال در شهر بصره عراق برگزار و از 6 ژانویه 2023 در ورزشگاه بین المللی بصره با بازی عراق و عمان آغاز می شود.

این جام در دو گروه برگزار خواهد شد، گروه یک عراق، عمان، یمن و عربستان و گروه دو بحرین، قطر، امارات و کویت.

کمک به اقتصاد عراق

با نزدیک شدن به آغاز جام ملت های خلیج، بصره با تابلوهای خوشامدگویی و نصب شعار این دور از جام، آماده استقبال از هواداران شده است.

حسین سعید، رئیس سابق فدراسیون فوتبال عراق پیشتر احتمال داد که عراق از میزبانی جام ملت های خلیج، بیش از 15 میلیون سود کسب کند.

وی اشاره کرد که درآمد برخی از جام ها از جمله جام ملت های خلیج در سال 2010 که در یمن برگزار شد، به 35 میلیون دلار رسید.

عمر قحطان، روزنامه نگار و تحلیلگر ورزشی گفت که لغو هزینه روادید برای حضور هواداران در بصره، اقدامی معمول در بسیاری از کشورهاست.

وی افزود که عراق خواست تجربه موفق قطر در لغو روادید را اجرا کند از این رو موافقت نخست وزیری را کسب کرد و اکنون هواداران می توانند بدون روادید و پیچیدگی وارد عراق شوند.

قحطان بیان کرد بصره آن قدری که به فکر نشان دادن تصویر جدیدی از عراق است که می تواند میزبانی جام ها باشد، به فکر درآمد و کسب سود نیست.

وی تصریح کرد که میزبانی از این مسابقات موجب بهبود وضعیت اقتصادی افراد در بصره می شود زیرا پروژه های جدیدی در شهر افتتاح شده و درامد و سود خوبی برای صاحبان این پروژه ها خواهد داشت.

قحطان گفت که میزبانی عراق از جام ملت های خلیج به حمایت از کارگران که در ساخت ورزشگاه ها و سایر پروژه ها نقش داشتند نیز کمک کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا