اقتصادی

روزانه 600 کامیون کالا از ایران و مرز پرویزخان به عراق صادر می‌شود

مدیرکل گمرک گذرگاه مرزی پرویزخان در غرب ایران گفت که اکنون روزانه بیش از 600 کامیون کالا از این مرز به عراق صادر می‌شود.

میدل ایست نیوز: قاسم مطلبی، مدیرکل گمرک گذرگاه مرزی پرویزخان در غرب ایران با بیان اینکه مرز رسمی پرویزخان از مرزهای مهم و راهبردی ایران در صادرات کالا و مراودات تجاری به کشور است، گفت: اکنون روزانه بیش از 600 کامیون کالا از این مرز به عراق صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، مطلبی عصر شنبه در دیدار با مدیر پایانه مرزی پرویزخان با گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل، با اشاره به اینکه گمرک و پایانه‌های مرزی بازوان اقتصادی کشور هستند افزود: پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم در این زمینه بسیار موفق عمل می‌کند.

مدیر کل گمرک پرویزخان در ادامه گفت: قصرشیرین قطب اقتصادی کشور در روابط تجاری با کشور عراق است که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از 552 میلون دلار کالا از این مرز به عراق صادر شده است.

امین حیدریان، مدیر پایانه مرزی پرویزخان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 133 هزار و 934 مسافر از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین تردد کردند، گفت: روزانه 400 مسافر و گردشگر از مرز رسمی پرویزخان تردد می‌کنند که در این پایانه مرزی توقف زمان معنا ندارد و کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با دستگاه‌های مختلف بدون تعطیلی در این مرز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 97 هزار و 741 عدد کامیون کالای صادراتی و ترانزیتی و 2 هزار و 381 کامیون حامل کالا به صورت‌ مستقیم در مرز رسمی پرویزخان تردد کردند.

منبع
صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا