اقتصادی

تشکیل کمیته مشترک درباره پروژه مونوریل و متروی بغداد

شهرداری بغداد از تشکیل کمیته مشترکی برای پیگیری ساخت مونوریل و متروی بغداد به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات در جهت رفع گره های ترافیکی خبر داد.

میدل ایست نیوز: شهرداری بغداد از تشکیل کمیته مشترکی برای پیگیری ساخت مونوریل و متروی بغداد به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات در جهت رفع گره های ترافیکی خبر داد.

به گزارش «المعلومه»، «محمد الربیعی» مدیر روابط عمومی این سازمان گفت: دبیرخانه جلسات مستمری با وزارت مسکن و استانداری بغداد برگزار کرده و توافق شده که برنامه ای برای یافتن راه حل های اساسی در جهت باز شدن گره ترافیکی بغداد تهیه شود. این طرح شامل تعریض و توسعه خیابان ‌های شهر در ضمن طرح توسعه پایتخت است که بر توسعه شهری و حذف زاغه‌ نشینی پایتخت متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح کمک قابل توجهی به کاهش ترافیک در خیابان های پایتخت خواهد کرد، افزود: وزیر مسکن و استاندار بغداد با تشکیل کمیته مشترکی برای پیگیری ساخت مونوریل و متروی بغداد و دلایل اجرایی نشدن توسط وزارت حمل و نقل موافقت کردند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این طرح به اهداف خود برسد، به ویژه که همه طرف های ذیربط علاقه مند به پایان دادن به معضل ترافیک هستند که نوید بخش رفع این موانع است و افزود: شش ماهه اول سال 2023 شاهد حفاری زیادی برای تعریض جاده ها و بازسازی خیابان ها خواهیم بود.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا