سیاسی

هشدار شورای عالی سیاسی انصار الله نسبت به وضعیت نه صلح نه جنگ در یمن

شورای عالی سیاسی انصار الله یمن نسبت به تداوم وضعیت نه صلح نه جنگ که ائتلاف عربی به دنبال نگه داشتن یمن در آن است، هشدار داد.

میدل ایست نیوز: شورای عالی سیاسی انصار الله یمن در نشست امروز خود به ریاست مهدی المشاط نسبت به تداوم وضعیت نه صلح نه جنگ که ائتلاف عربی به دنبال نگه داشتن یمن در آن است، هشدار داد.

به گزارش روسیا الیوم، شورای عالی سیاسی انصار الله یمن تاکید کرد که اقدامات لازم هنگامی که وقت مناسب آن برسد و ممانعت از این طرح ائتلاف برای باقی نگه داشتن یمن در این وضعیت، اتخاذ خواهد شد.

این نشست بر موضع ثابت یمن در قبال صلح شرافتمندانه که حاکمیت و استقلال یمن و یکپارچگی آن را حفظ کند تاکید و از گام های جدی در این راستا استقبال کرد.

شورای عالی سیاسی انصار الله یمن اشاره کرد که اهتمام به تحقق صلح در یمن، باید از طریق پاسخ به حقوق شهروندان و در راس آن پرداخت حقوق همه کارکنان، بازگشایی فرودگاه ها و بنادر یمن، برداشتن همه محدودیت ها برای واردات و در راس آن فرآورده های نفتی و مواد غذایی و دارو از طریق همه بنادر و فرودگاه ها و در راس آن بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعا مجسم شود.

این نشست تاکید کرد که پرونده بشردوستانه باید از پرونده سیاسی و نظامی جدا شود و پیشرفت در پرونده بشردوستانه شاخص اعتبار موفقیت هر گونه میانجیگری، ارتباطات یا مذاکرات است.

شورای عالی سیاسی انصار الله یمن اشاره کرد که فداکاری های یمنی ها مسئولیت کاهش رنج جامعه یمن را بر دوش سران این کشور می گذارد و آن امری است که آنها را به حفظ ثروت و مقدرات و تسخیر آن به نفع جامعه در تمام جغرافیای یمن ملزم می کند.

این شورا اشاره کرد که جلوگیری از غارت منابع یمن، تصمیمی قطعی و در راستای حفظ ثروت مردم یمن است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا