اجتماعی

ثبت 26 هزار و 425 پرواز در طول جام جهانی قطر

هواپیمایی قطر از ثبت 26 هزار و 425 پرواز در طول جام جهانی 2022 از طریق فرودگاه های بین المللی «حمد» و «الدوحه» خبر داد.

میدل ایست نیوز: هواپیمایی قطر از ثبت 26 هزار و 425 پرواز در طول جام جهانی 2022 از طریق فرودگاه های بین المللی «حمد» و «الدوحه» خبر داد.

به گزارش «آناتولی» طبق بیانیه مقامات قطر، ترافیک هوایی فرودگاه های بین المللی حمد و الدوحه شاهد افزایش پروازها در طول مسابقات بود، که در پی آن بسیاری از خطوط هوایی منطقه پروازهای مکرری را به کشور قطر انجام دادند.

بسیاری از خطوط هوایی بین المللی از جمله «لوفت هانزا» آلمان و خطوط هوایی فرانسه، فنلاند و هلند، علاوه بر خطوط هوایی آمریکای جنوبی و آفریقا، پروازهای منظم و چارتر به قطر داشتند که به افزایش پروازها بین دوحه و سایر نقاط جهان انجامید.

اداره هوانوردی قطر طرح های اضطراری عملیاتی جایگزین را آزمایش کرد تا اطمینان حاصل شود که در طول دوره برگزاری مسابقات، هیچ سردرگمی در مدیریت ترافیک هوایی رخ نمی‌دهد.

طبق این بیانیه این طرح ضمن تجربه یک سفر منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان، آشنا کردن جهان با پیشرفت بزرگی است که کشور قطر در بخش هوانوردی شاهد آن است.

دوحه در جریان جام جهانی فوتبال 2022 که از 20 نوامبر تا یکشنبه گذشته به طول انجامید، بیش از 1.4 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری قطر «قنا» شامگاه یکشنبه مجموع تماشاگران مسابقات قهرمانی به حدود 3.4 میلیون هوادار رسید.

میانگین حضور تماشاگران یک مسابقه بیش از 53 هزار هوادار با ظرفیت کل بیش از 96 درصد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا