اجتماعی

برنامه چین برای آموزش زبان و فرهنگش به کویتی‌ها

سفیر چین در کویت گفت که مرکز فرهنگی چین فعالیت های بسیاری را از جمله آموزش زبان چینی، آموزش خوشنویسی و طرز تهیه غذای چینی علاوه بر آموزش کونگ فو که در بین کویتی ها بسیار محبوب است، ارائه خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «ژانگ جیانوی»، سفیر چین در کویت، پس از اتمام مرمت مرکز فرهنگی چین که به زودی مجددا در کویت آغاز بکار می کند، از آمادگی کشورش برای برگزاری فعالیت های مهم خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، سفیر چین در کویت در نشست مطبوعاتی که در سفارت چین برگزار شد گفت: این مرکز فعالیت های بسیاری را از جمله آموزش زبان چینی، آموزش خوشنویسی و طرز تهیه غذای چینی علاوه بر آموزش کونگ فو که در بین کویتی ها بسیار محبوب است، ارائه خواهد کرد.

جیانوی خاطرنشان کرد: روابط چین با کویت مقدم بر سایر کشورهاست، زیرا کویت اولین کشور در منطقه است که با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد و همچنین اولین کشوری است که سند همکاری کمربند و جاده را امضا کرد و نیز اولین کشوری است که یک مرکز فرهنگی چینی را افتتاح می کند.

سفیر چین در پایان گفت: تعامل فرهنگی می تواند پلی مهم میان مردم باشد. پس از ورودم به کویت متوجه شدم که مردم این کشور فرهنگ چینی به ویژه غذاهای چینی را بسیار دوست دارند.

گفتنی است سال های اخیر همکاری های چین و کویت در زمینه فرهنگی از جمله سفر گروه های هنری چینی به کویت برای برگزاری نمایش و در مقابل پذیرایی چین از شخصیت های فرهنگی و هنری کویت برای شرکت در رویدادهای فرهنگی افزایش یافته است.

تأسیس مرکز فرهنگی چین در کویت نشانه روشنی از میزان توسعه مستمر در روابط رو به رشد فرهنگی میان چین و کویت با هدف تقویت نسل های آنهاست.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا