سیاسی

هشدار درباره وضعیت 7 هزار کودک در اردوگاه‌های سوریه

یک سازمان غیر دولتی فعال در دفاع از حقوق کودکان هشدار داد که ۷ هزار کودک در اردوگاه های شمال شرقی سوریه در معرض خطر  هستند.

میدل ایست نیوز: یک سازمان غیر دولتی فعال در دفاع از حقوق کودکان هشدار داد که ۷ هزار کودک در اردوگاه های شمال شرقی سوریه در معرض خطر  هستند.

به گزارش «الشرق الاوسط» از زمان اعلام نابودی داعش در سال ۲۰۱۹، حکومت خودخوانده کردها در شمال و شرق سوریه از کشورهای ذیربط خواسته است تا اتباع خود را که در اردوگاه های الهول و روژ در استان حسکه نگهداری می‌شوند، خارج کنند.

طبق آمار سازمان ملل متحد، تنها اردوگاه الهول ۵۶ هزار نفر را در خود جای داده است که اکثر آن ها را زنان و کودکان تروریست های داعش تشکیل می دهند. این اردوگاه هر از گاهی شاهد هرج و مرج و حوادث امنیتی است.

سازمان save the childs امروز در بیانیه ای تأکید کرد گفت: حدود ۷ هزار کودک خارجی (غیر سوریه ای) در سوریه هنوز در خطر آزار و خشونت هستند.

مت سوگرو، مدیر اجرایی این سازمان گفت: این کودکان در شرایط اسفناکی به سر می برند اند و روزانه در معرض خطر هستند و دیگر وقتی برای تلف کردن وجود ندارد.

بر اساس گزارش این سازمان تنها در سال ۲۰۲۱، ۷۴ کودک در اردوگاه الهول جان خود را از دست داده اند که ۸ نفر از آنان کشته شده اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از صد نفر بین ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ در این اردوگاه کشته شدند.

در سال ۲۰۲۲، تنها ۵۱۷ زن و کودک به کشورهایشان بازگردانده شدند و تعداد زنان و کودکان بازگردانده شده به کشورهایشان از سال ۲۰۱۹ به ۱۴۶۴ نفر رسید که این سازمان آن را یک رکورد تلقی کرد.

علیرغم درخواست‌های مکرر عراق و نیروهای قسد، اکثر کشورها آمادگی بازگردانی اتباع خود را ندارند. بعضی از کشورها تعدادی از شهروندان خود را پذیرفته اند و کشورهایی مانند ازبکستان، قزاقستان و کوزوو تعداد زیادی از اتباعشان را بازگردانده اند. برخی هم، به ویژه اروپایی ها، به بازگردانی تعداد محدودی از زنان و کودکان بسنده کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا