سیاسی

پلاسخرت: عراق فرصت خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد

نماینده سازمان ملل در عراق خواستار حفظ روحیه مبارزه با چالش‌های پیش روی عراق در سال جدید شد و تأکید کرد که فرصت خوبی برای تحقق توسعه دارد.

میدل ایست نیوز: نماینده سازمان ملل در عراق خواستار حفظ روحیه مبارزه با چالش‌های پیش روی عراق در سال جدید شد و تأکید کرد که فرصت خوبی برای تحقق توسعه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «جنین هنیس پلاسخرت» با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت نزدیک شدن تعطیلات پایان سال میلادی، تأکید کرد که سال گذشته سال دشواری برای عراق بود اما در اواخر سال نهادهای دولتی عراق توانستند مسئولیت خود را از سربگیرند.

وی گفت که عراق فرصت بزرگی برای آغاز مسیر ثبات و پیشرفت را دارد و ابراز امیدواری کرد که همه با همین روحیه سال جدید و سال‌های آینده را آغاز کنند و برای مبارزه با چالش‌های متعددی که عراق با آنها مواجه است بکوشند و در عین حال به آزادی و گفت‌وگوی و حقوق بشر احترام گذارند.

پلاسخرت تأکید کرد که عراق با میراث فرهنگی و دینی غنی خود و با جغرافیا و منابع طبیعی دست‌نخورده‌اش در کنار ثبات سیاسی و درآمدهای ثابت امکانات بزرگی در اختیار دارد و در صورت بهره‌برداری درست از فرصت‌ها مسیر پیشرفت به سمت توسعه پایدار برای این کشور هموار است.

وی افزود که در این صورت آینده‌ای درخشان در برابر ملت عراق است که بسیاری دشواری‌ها را تحمل کرده‌اند.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا