سیاسی

انصار الله از دیدارهای مستقیم با عربستان در مسقط خبر داد

رئیس هیئت مذاکره کننده انصار الله یمن از دیدارهای مستقیم با عربستان پس از پایان آتش بس در یمن از اوایل اکتبر خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصار الله یمن از دیدارهای مستقیم با عربستان پس از پایان آتش بس در یمن از اوایل اکتبر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت که از زمان پایان آتش بس، مذاکرات گسترده ای با طرف های مختلف از جمله دیدارهای مستقیمی با عربستان و سازمان ملل در مسقط داشتیم.

وی افزود که اکنون هیچ تعهدی درخصوص توقف آتش بس نداریم اما تلاش های قابل احترامی از سوی برادران در عمان به موازات بررسی افکاری برای پیشرفت این پرونده انجام می شود.

عبدالسلام تصریح کرد که هیئت عمانی که پیشتر وارد صنعا شده با عبدالملک الحوثی، رهبر انصار الله و المشاط و رئیس ستاد کل ارتش دیدار داشته و این دیدارها مثبت بوده و تصوراتی از افکار مطرح شده در مذاکرات ارائه داده است.

رئیس هیئت مذاکره کننده انصار الله نسبت به عواقب هرگونه اقدام تنبیهی علیه انصار الله در چارچوب دسته بندی انصار الله به عنوان یک سازمان تروریستی هشدار داد و گفت که اقدامات این چنینی می تواند وضعیت را برهم زده و ما را به نقطه صفر برساند.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پرونده انسانی هنوز اولویت انصار الله در مذاکره است، تاکید کرد که صادرات نفت و گاز باید برای پرداخت حقوق همه کارمندان در همه استان ها بدون هیچ استثنایی اختصاص یابد.

وی اظهار داشت که در مقابل آتش بس پایدار باید محاصره به صورت دائمی از بین برود و حقوق ها مرتب پرداخت شود و اشغالگر (ائتلاف عربی) از یمن خارج شود.

عبدالسلام بر لزوم حل دو پرونده انسانی و اقتصادی پیش از پرونده سیاسی تاکید کرد و گفت که نمی توان در شرایط پیچیده و بحران های انسانی و اقتصادی سراغ گفت وگوی سیاسی رفت.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا