اجتماعیاقتصادی

کویتی ها بیشترین متقاضی خانه در بریتانیا

خریداران کویتی بر خلاف خریداران عربستانی و قطری که لندن را ترجیح می دهند، در نقاط مختلف بریتانیا سرمایه گذاری می کنند.

میدل ایست نیوز: شهروندان کویتی در خرید و سرمایه گذاری در املاک بریتانیا از همسایگان خود پیشی گرفتند.

به گزارش روزنامه «القبس» «مشعل الملحم» مدیر عامل شرکت کویتی «بلوبرینت» امروز یکشنبه اعلام کرد کویتی ها اولین خریداران املاک مسکونی در بریتانیا در مقایسه با همسایگان خود در کشورهای شورای همکاری هستند که این میزان 80 درصد از فروش املاک بریتانیاست.

وی افزود: سعودی ها در رتبه دوم و قطری ها نیز سومین خریدار املاک بریتانیا هستند. خریداران کویتی بر خلاف خریداران عربستانی و قطری که لندن را ترجیح می دهند، در نقاط مختلف بریتانیا سرمایه گذاری می کنند.

مشعل درباره پیامدهای بحران اقتصادی در کشور و تاثیر آن بر بازار املاک گفت: املاک بریتانیا در زمره دارایی های اصلی جهانی طبقه بندی می شود و کارشناسان آن را در جایگاه دارایی های سرمایه گذاری مستحکم مانند طلا و سهام شرکت های بزرگ بین المللی قرار می دهند و ناظران بازار املاک بریتانیا کاملاً از قابلیت آن برای سرمایه گذاری های بلند مدت آگاهند.

وی پیرامون تاثیر کاهش قیمت پوند استرلینگ بر املاک گفت: برخی در زمان کاهش قیمت ارز انگلیس به امید ادامه این روند، از خرید خودداری می کنند و برخی نیز زمانی که نشانه هایی از افزایش نرخ را احساس کنند از ترس افزایش بیشتر در خرید خود عجله می کنند.

سرمایه گذاری های کویت در بریتانیا 50 میلیارد پوند (60.26 میلیارد دلار) تخمین زده می شود که بیشتر در بخش حمل و نقل، آب و زیرساخت هایی مانند راه آهن و فرودگاه ها و نیز بورس اوراق بهادار لندن و صندوق های مالی متخصص در زمینه نوآوری همچنین بخش املاک تجاری و مسکونی است.

در فوریه 2021، سازمان سرمایه گذاری کویت اعلام کرد که حدود 180 میلیارد دلار از طریق دفتر خود در لندن سرمایه گذاری می کند، زیرا بریتانیا اولین مقصد سرمایه گذاری برای کویت در اروپا است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا