سیاسی

امارات: تصمیمات طالبان به ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان آسیب می‌زند

امارات متحد عربی تصمیم طالبان درباره ممنوعیت فعالیت زنان در نهادهای غیر دولتی را محکوم کرد و آن را مانعی در مسیر کمک‌رسانی به مردم افغانستان دانست.

میدل ایست نیوز: امارات متحد عربی تصمیم طالبان درباره ممنوعیت فعالیت زنان در نهادهای غیر دولتی را محکوم کرد و آن را مانعی در مسیر کمک‌رسانی به مردم افغانستان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «لانا نسیبه» نماینده دائم امارات در سازمان ملل متحد، گفت که این تصمیم طالبان به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان آسیب می‌زند و بیش از همه اقشار محروم جامعه افغانستان از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان از آن آسیب می‌بینند.

وی افزود که با در نظر گرفتن اینکه دو سوم ملت افغانستان به کمک انسان‌دوستانه نیاز دارند و 6 میلیون نفر در این کشور در معرض خطر قحطی هستند، وخامت اوضاع آشکار می‌شود.

نسیبه تصمیم طالبان برای ممنوعیت فعالیت زنان در نهادهای غیر دولتی را نقض قطع‌نامه شورای امنیت دانست و افزود که حقوق زنان در دین اسلام رعایت شده و آنان در آموزه‌های دینی مورد احترام‌اند.

وی بر اهمیت تأمین حقوق زنان و دختران در همه ابعاد زندگی در کنار مردان تأکید کرد و گفت که امارات به حمایت از حاکمیت و ثبات و امنیت و شکوفایی افغانستان پایبند است.

طالبان اخیرا به همه نهادهای غیر دولتی دستور داد که فعالیت کارکنان زن خود را به تعلیق درآورند.

پیش از آن نیز طالبان تحصیل زنان در دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا