سیاسی

امیر عبداللهیان در مسقط: حامل پیام رئیسی به سلطان عمان هستم

وزیر امور خارجه ایران در بدو‌ ورود به مسقط گفت که در این سفر حامل پیام ابراهیم رئیسی، برای هیثم بن طارق، سلطان عمان است.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در بدو‌ ورود به مسقط گفت که در این سفر حامل پیام ابراهیم رئیسی، برای هیثم بن طارق، سلطان عمان است.

وی افزود: در گفت‌وگوهای فردا با سلطان هم این پیام را تسلیم کرده و هم درباره برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور رایزنی خواهیم داشت.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمان امشب وارد مسقط شد، در بدو ورود در تشریح اهداف این سفر گفت: ایران و عمان همواره رایزنی‌های د‌وجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند.

وی عنوان کرد: عمان هم یک مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای بوده و در مسائل متنوعی چه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای همواره نقشی خیرخواهانه از سوی مقامات عالی عمان انجام شده است.

وزیر خارجه اظهار ایران داشت: در جریان این سفر فرصتی است که ضمن مرور موضوعات روابط دوجانبه مسائلی که بایستی شتاب بیشتری به تحقق آن داده شود را دنبال کنیم و در عین حال همچنان بحران در یمن، افغانستان و اوکراین از موضوعاتی است که در این گفت‌وگوها مورد توجه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: من حامل پیام رئیس جمهور ایران برای سلطان عمان هم هستم که در گفت‌وگوهای فردا با سلطان هم این پیام را تسلیم خواهم کرد و هم در خصوص برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور گفت‌وگو و رایزنی نیز خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران نیز گفت: مقامات عمان در موضوع نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به گام‌های نهایی توافق نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کردند.

وی افزود: در آخرین دیدارم با وزیر خارجه عمان در اردن در این خصوص گفت‌وگو داشتیم و فردا هم این گفت‌وگوها در چارچوب سوابقی که بین دو کشور موجود است و تلاش‌هایی که سلطان و وزیر خارجه عمان در ماه‌ها و هفته‌های اخیر داشتند، تداوم خواهد یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا