سیاسی

برکناری و محاکمه شماری از افسران و فرماندهان درپی اقدام تروریستی اخیر در کرکوک

شماری از افسران و فرماندهان عراق بنابر تصمیم کمیته تحقیقات درخصوص اقدام تروریستی 18 دسامبر در کرکوک، برکنار و محاکمه خواهند شد.

میدل ایست نیوز: یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با توصیه های کمیته تحقیقات درخصوص اقدام تروریستی اخیر در کرکوک از جمله برکناری و محاکمه برخی افسران و فرماندهان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بنابر تصمیم کمیته تحقیقات درخصوص اقدام تروریستی 18 دسامبر در کرکوک، شماری از افسران و فرماندهان برکنار و محاکمه خواهند شد و اقدامات حقوقی لازم در حق آنها صورت خواهند گرفت و شوراهای تحقیقاتی تشکیل خواهد شد.

هنگ اول نظامی در منطقه در راستای کنترل اماکن و مناطق و دره های دارای اهمیت تاکتیکی گسترش خواهد یافت تا از سوء استفاده عناصر تروریستی جلوگیری شود و نیازهای فنی و اداری یگان های امنیتی در حوزه استحفاظی مذکور تامین شود.

بنابر دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، از رزمنده حسن حامد حسن از نیروهای هنگ اول تیپ دوم مکانیزه پلیس فدرال عراق بابت نقش آفرینی قهرمانانه و شجاعت بسیار در به هلاکت رساندن یکی از تروریست ها با وجود مجروحیت تقدیر خواهد شد.

در انفجار بمبی در کرکوک، چند نیروی پلیس فدرال عراق از جمله یک افسر با درجه سرگرد به شهادت رسیده بودند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله به نیروهای پلیس در کرکوک را برعهده گرفته بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا