خبر اولسیاسی

رئیس جمهور عراق از دانشگاه موصل و کلیسای الطاهره دیدن کرد

ریاست دانشگاه موصل ضمن ابراز خوشحالی، این دیدار را اولین دیدار یکی از روسای جمهوری عراق از این دانشگاه از زمان تأسیس تا کنون دانست.

میدل ایست نیوز: در اولین دیدار یک رئیس جمهوری از دانشگاه موصل، عبداللطیف رشید بر اهمیت ارتقای سطح علمی دانشگاه ها به عنوان اولویت اصلی تاکید کرد.

به گزارش «کانال ریاست جمهوری عراق»، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهوری عراق امروز چهارشنبه 28 دسامبر از دانشگاه موصل دیدن کرد و با ریاست این دانشگاه و رؤسای دانشکده ها و اعضای هیئت علمی این دانشگاه به گفت وگو نشست.

در این دیدار رئیس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از این سفر، موصل را خانه تمام مردم عراق دانست و اصالت دانشگاه موصل و نقش ممتاز آن را در توسعه جامعه و ارتقاء توانمندی های کشور در زمینه های مختلف ستود و آن را دانشگاهی ممتاز در کشور و جهان دانست.

وی تاکید کرد که ارتقای سطح علمی دانشگاه ها یکی از اولویت های اصلی دولت برای آمادگی نیروها در رشته های تخصصی است تا به توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی جامعه کمک کند.

در ادامه این دیدار، رئیس جمهوری عراق به موضوع سد موصل و تأثیر آن بر شرایط کشاورزی و معیشتی کشور نیز پرداخت.

ریاست دانشگاه موصل نیز ضمن ابراز خوشحالی، این دیدار را اولین دیدار یکی از روسای جمهوری عراق از این دانشگاه از زمان تأسیس تا کنون دانست.

رئیس جمهوری در این دیدار با جمعی از دانشجویان پیرامون واقعیات و درخواست هایشان گفت وگو کرد و پای حرف ها و بیان مسائلشان نشست.

رئیس جمهوری عراق در ادامه سفرش به موصل، از کلیسای «الطاهره» و کلیساهای مجاور آن دیدن کرد و در جریان بازسازی تعدادی از کلیساهایی که در دوره جنایات داعش ویران شده بودند، قرار گرفت و گفت که دوران سیاه داعش با نابودی این گروه جنایتکار به پایان رسید و امروز عراق در مسیر توسعه، پیشرفت، بازسازی و ثبات در تمام سطوح قرار دارد.

منبع
کانال ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا