سیاسی

رایزنی وزرای امور خارجه ایران و عمان درباره مقابله با تروریسم و مواد مخدر

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای عمانی خود دو موضوع گسترش تروریسم و مواد مخدر ناشی از افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران عصر امروز (چهارشنبه) با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد توجه مشترک گفت و گو و تبادل نظر کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، در این ملاقات امیرعبداللهیان روابط دو کشور در ابعاد مختلف را در بخش های اجرایی رو به جلو توصیف کرد و گفت گزارش وزارتخانه های مربوطه از پیشرفت اجرای توافقات رضایت بخش است.

وی افزود در زمینه حمل و نقل و ترانزیت توافقات خوبی میان مقامات دو کشور به عمل آمده است. فعالیت شرکت های تجاری در زمینه کشاورزی و مواد غذایی از زمینه های قابل توجه در مناسبات فیمابین است.

وزیر امور خارجه ایران به رشد سطح مبادلات تجاری دو کشور اشاره و تاکید کرد در تمامی زمینه های دستور کار مناسبات، این روند رو به رشد قابل لمس است.

در بخش دیگری از این گفت و گوها امیرعبداللهیان دو موضوع گسترش تروریسم و مواد مخدر ناشی از افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه عنوان کرد.

البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار، وجود اراده سیاسی برای گسترش مناسبات از جمله در بخش همکاری های اقتصادی به ویژه حمل و نقل و ترانزیت را مبنای مهم تعمیق مناسبات دو کشور خواند و عزم راسخ و آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته ابراز داشت.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا