سیاسی

وزیر دفاع ترکیه: جز مبارزه با تروریسم، هیچ هدفی را در عراق و سوریه دنبال نمی‌کنیم

وزیر دفاع ترکیه گفت: تنها هدف ترکیه مبارزه با تروریسم است و ترکیه هیچ هدف دیگری را در عراق و سوریه دنبال نمی‌کند.

میدل ایست نیوز: وزیر دفاع ترکیه گفت که در دیدار سه‌جانبه با همتایان روسیه‌ای و سوریه‌ای خود بر ضرورت حل بحران سوریه بر اساس قطع‌نامه 2254 تأکید کرده است.

به گزارش «آناتولی»، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، در بازگشت از مسکو پس از دیدار سه‌جانبه با همتایان روسیه‌ای و سوریه‌ای خود گفت: «با اقداماتی که تا چند روز آینده انجام خواهد شد می‌توانیم گام‌های جدی برای تحقق صلح و ثبات در سوریه و منطقه برداشت».

وزیر دفاع ترکیه درباره آنچه در جلسه دو ساعته با همتایانش گذشت گفت که در این جلسه گام‌هایی که برای تحقق صلح و آرامش و ثبات در سوریه باید برداشته شود و ایجاد مسیر مثبت در تحولات بررسی شده و افزود که به همتایان خود تأکید کرده که مبارزه با تروریسم از مهم‌ترین مسائل در این مسیر است.

وی گفت که بر احترام به یکپارچگی و حاکمیت ارضی کشورهای همسایه به طور خاص عراق و سوریه تأکید کرده و افزوده که تنها هدف ترکیه مبارزه با تروریسم است و ترکیه هیچ هدف دیگری را در عراق و سوریه دنبال نمی‌کند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای تاکید کرد که وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو در فضایی سازنده دیدار کردند.

خلوصی اکار، وزیر دفاع ترکیه و هاکان فیدان، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه با سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه و علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه و رؤسای سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه در مسکو دیدار کردند.

در این بیانیه آمده است که بحران سوریه و مشکل پناهندگان و تلاش های مشترک در مبارزه با همه تشکیلات تروریستی در سوریه در این نشست ها بررسی شد.

در پی این نشست، بر تداوم نشست های سه جانبه برای تضمین ثبات و حفظ آن در سوریه و کل منطقه تاکید شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا