اجتماعی

مراسم عشای ربانی در دمشق و دعا برای مردم عراق

در مراسم عشای ربانی در کلیسایی در دمشق به مناسبت آغاز سال نوی میلادی، برای مردم فلسطین، لبنان و عراق دعا شد.

میدل ایست نیوز: امروز به مناسبت آغاز سال نو میلادی مراسم عشای ربانی در کلیسای جامع مریمیه در محله باب توما دمشق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، یوحنای دهم یازجی پاتریارک انطاکیه و همه شرق روم ارتودکس ریاست این مراسم را برعهده داشت.

همچنین گروه کر کلیسای جامع مریمیه برنامه های ويژه ای به اين مناسبت برگزار كردند.

پاتریارک یوحنای دهم سخنان و توصیه‌های مهمی را خطاب به مردم، ایراد کرد و گفت: ما برای سوریه دعا می کنیم. سوریه همان کشوری است که طعم تلخ جنگ را چشیده و تلخی محاصره اقتصادی ظالمانه را که تمام مردم آن را هدف قرار می دهد، چشیده است.

پاتریارک یوحنای دهم همچنین خاطرنشان کرد: سوری ها همیشه مشتاق زندگی با عزت در سرزمین خود هستند. ما از کشورهای جهان می خواهیم که از سوریه در برابر جنگ ناعادلانه علیه آن حمایت کنند.

وی با اشاره به ربوده شدن اسقف های اعظم حلب یوحنا ابراهیم و بولوس یازیگی که نزدیک به یک دهه پیش ربوده شده بودند، سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این پرونده را محکوم و برای سلامتی آنها دعا کرد.

وی همچنین برای مردم استوار در فلسطین و تمامی سرزمین های اشغالی، لبنان و عراق دعا کرد و گفت: مسیح از دروازه بیت لحم در عروس شرق یعنی فلسطین به این سرزمین آمد و شرق سرزمین ما خواهد ماند. قدس شریف هم پایتخت فلسطین و هم قبله ما بوده و خواهد ماند.

پاتریارک یوحنای دهم همچنین در سخنان خود برای صلح در شرق و کل جهان دعا کرد.

پاتریارک یوحنای دهم در پایان از خداوند خواست که از سوریه، مردم، ارتش و رهبر آن محافظت کند و امنیت و امان را به این کشور بازگرداند.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا