اقتصادیسیاسی

السودانی: عراق توانایی تبدیل شدن به یک کشور صنعتی را دارد

نخست‌وزیر عراق حمایت از صنایع را بخشی از اصلاحات اقتصادی دولتش دانست و تأکید کرد که عراق توانایی تبدیل شدن به یک کشور صنعتی را دارد.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر عراق حمایت از صنایع را بخشی از اصلاحات اقتصادی دولتش دانست و تأکید کرد که عراق توانایی تبدیل شدن به یک کشور صنعتی را دارد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی»، با حضور در وزارت صنایع عراق در جریان وضعیت کارخانه‌های دولتی و برنامه این وزارتخانه برای حمایت از صنایع راهبردی و نیز موانع توسعه صنایع عراق قرار گرفت.

او گفت که حضورش در وزارت صنایع در اولین روزی کاری سال جدید نشان‌دهنده اهتمام جدی دولت به این بخش است و افزود که تمرکز برنامه دولت بر خدمات و اقتصاد است و بهبود وضعیت صنایع بخشی از اصلاحات اقتصادی مورد نظر دولت است.

وی گفت که عراق، به جای آنکه بازار کالاهای وارداتی و گذرگاه قاچاق ارز و پول‌شویی باشد، این توانایی را دارد که یک کشور صنعتی باشد و با حمایت از کشاورزی و صنایع و گردشگری و بازرگانی به سمت افزایش شکوفایی صنعتی برود.

السودانی تأکید کرد که صنایع عراق باید به دور از مسائل سیاسی باشد و بخش خصوصی در نوسازی صنایع کشور سهیم شوند.

نخست وزیر عراق در این راستا حمایت از تولید داخلی به عنوان ابزاری برای تقویت بخش خصوصی  و جلوگیری از پر کردن بازار از محصولات وارداتی را خواستار شد و بر ضرورت دقت در صدور مجوزهای صنعتی و حمایت از پروژه‌های صنعتی کوچک و متوسط تأکید کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا