اقتصادیخبر اول

اقلیم کردستان برای اولین بار در تنظیم بودجه فدرال عراق شرکت می‌کند

اقلیم کردستان اعلام کرد که برای اولین بار در تنظیم پیش نویس قانون بودجه عراق مشارکت می کند.

میدل ایست نیوز: اقلیم کردستان اعلام کرد که برای اولین بار در تنظیم پیش نویس قانون بودجه عراق مشارکت می کند.

«جوتیار عادل» سخنگوی اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه 2 ژانویه) گفت: ما در ارتباط دائمی با دولت عراقیم و دیدارهای زیادی صورت گرفته و کمیته های متعددی در خصوص قانون بودجه، پرونده نفت، نظارت مالی و موضوع مناطق مورد مناقشه تشکیل شده است.

وی افزود: پیش از سال نو به بغداد سفر کردیم و اکنون نیز آماده دیدار مجدد و منتظر تعیین تاریخی برای سفر به بغداد و گفت وگوی پیرامون پرونده های مهم هستیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت ایالتی برای رسیدن به توافق با دولت عراق مصممیم و این اولین بار است که به درخواست خود در نگارش قانون بودجه مشارکت می کنیم و منتظر نتیجه هستیم.

سخنگوی دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی و توافق سیاسی که میان اعضای دولت جدید منعقد شد، آماده توافق با دولت عراق هستیم.

در این راستا یک منبع آگاه اعلام کرد که هیئتی از اقلیم کردستان در روزهای آتی برای بررسی قانون بودجه سال 2023 دولت مرکزی و سهم اقلیم کردستان از بودجه و حقوقشان در دولت «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، به بغداد سفر خواهد کرد.

این منبع افزود: وزیران دارایی، منابع طبیعی و برنامه ریزی و نیز دبیر کابینه ایالتی، و سخنگوی اقلیم کردستان این گروه را همراهی خواهند کرد.

بغداد در اواخر ماه نوامبر گذشته، میزبان نشست کمیته عالی دولت و اقلیم برای بررسی پرونده های متعدد با هدف حل و فصل مشکلات باقی مانده میان دو طرف بود.

در این نشست دو طرف بر اهمیت این مرحله برای دستیابی به توافق مشترک در چارچوب قانون اساسی و برنامه وزارتی مورد توافق احزاب سیاسی تشکیل دهنده دولت جدید عراق تاکید کردند.

در این دیدار پیرامون پرونده نفتی، بودجه، نظارت مالی و گذرگاه های مرزی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد دیدارهای دو طرف تا رسیدن به راه حل نهایی برای مشکلات و پرونده های باقی مانده ادامه داشته باشد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا