اقتصادیسیاسی

جلسه السودانی با نمایندگان بخش خصوصی با محوریت پروژه‌های صنعت برق

نخست وزیر عراق در جسه ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی اجرای پروژه های مهم در تأسیسات برقی عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در جسه ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی اجرای پروژه های مهم در تأسیسات برقی عراق را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، جلسه‌ای با محوریت توسعه خدمات برق در عراق به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر، و وزیر برق و شماری از مشاوران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صبح امروز (پنج‌شنبه 5 ژانویه) برگزار شد.

در این جلسه وضعیت برق عراق و مهم‌ترین پروژه‌های راهبردی که دولت با همکاری بخش خصوصی در پی اجرای آنهاست و به توسعه خدمات برق در سه بخش تولید و انتقال و توزیع خواهد انجامید بررسی شد.

السودانی در این جلسه تأکید کرد که دولت اهتمام جدی به پرونده برق دارد و در صدد توسعه این بخش است به خصوص که با وجود هزینه‌های سنگین همچنان با مشکلات جدی مواجه است و بر بخش‌های اقتصادی دیگر از جمله صنایع و کشاورزی تأثیر منفی گذاشته است.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دولتش ایمان راسخ به اهمیت بخش خصوصی و شراکت موفق با آن و قدرت این بخش در بهبود اقتصاد عراق در بخش‌های گوناگون دارد و از برنامه‌های راهبردی برای تقویت بخش خصوصی در عراق خبر داد.

روز سه‌شنبه محمد شیاع السودانی در کنفرانسی مطبوعاتی وعده داد که مردم عراق در تابستان پیش رو شاهد بهبود چشمگیر وضعیت برق خواهند بود.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا