خبر اولسیاسی

المانیتور: درخواست روحانیون شیعه افغانستان از آیت الله العظمی سیستانی

المانیتور در گزارشی از درخواست روحانیون افغانستان از آیت الله العظمی سیستانی برای میانجیگری درباره شکایاتشان به سازمان ملل خبر داد.

میدل ایست نیوز: «المانیتور» در گزارشی از درخواست روحانیون افغانستان از آیت الله العظمی سیستانی برای میانجیگری درباره شکایاتشان به سازمان ملل خبر داد.

به گزارش «بغداد الیوم»، پایگاه «المانیتور» در گزارشی که امروز پنجشنبه منتشر کرد، اطلاعاتی درباره آنچه در دیدار شورای علمای شیعه افغانستان با آیت الله العظمی سیستانی گذشته و درخواست آنان مبنی بر حمایت از مردم افغانستان و تنها نگذاشتن آن ها پس از بازگشت طالبان به این کشور منتشر کرد. 

طبق این گزارش، پیش از این، جمعی از روحانیون افغانستان به دیدار آیت الله العظمی سیستانی رفتند و از ایشان خواستند تا نزد جامعه جهانی، سازمان ملل و جهان اسلام برای حمایت از مردم افغانستان و کمک به آن ها در غلبه بر تهدیدات فعلی و آزار و اذیت مذهبی علیه شیعیان افغانستان، میانجیگری کند. 

شیعیان افغانستان از زمان بازگشت طالبان به قدرت در سال 2021 بارها در معرض حملات تروریستی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، اعضای این شورا از مرجعیت اعلای شیعه خواسته اند تا از جامعه جهانی دعوت کند که از مردم افغانستان حمایت کنند و آنها را به حال خود رها نکنند. 

آیت الله العظمی سیستانی نیز در دیدار هیئتی از شورای علمای شیعه افغانستان با اشاره به بی عدالتی نسبت به مردم به ویژه زنان افغانستان، از آنان خواست تا از خشونت در برخورد با طالبان پرهیز کنند و افزود: تمام مسلمانان و نیز جامعه جهانی باید در کنار مردم مظلوم افغانستان بایستند و آنها را به حال خود رها نکرده و از هیچ کوششی در این راه دریغ نکنند. 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا