اجتماعی

مهمانسرا، آپارتمان و کافه رایگان در جام خلیج

مردم استان بصره در جنوب عراق مشغول پذیرایی از مهمانان خود که برای تماشای بیست و پنجمین دوره جام ملت های خلیج به این شهر آمده اند، هستند.

میدل ایست نیوز: مردم استان بصره در جنوب عراق مشغول پذیرایی از مهمانان خود که برای تماشای بیست و پنجمین دوره جام ملت های خلیج به این شهر آمده اند، هستند.

به گزارش «الجزیره» فضای مجازی عراق پر شده است از تصاویری که اقدام مردم بصره در پذیرایی از مسافران با ایجاد مهمانسرا در نزدیکی گذرگاه مرزی سفوان و تهیه آپارتمان رایگان برای آن ها پس از پر شدن هتل ها را نشان می دهد. 

یک حساب کاربری عراقی به نام «گالری عکس فوتبال عراق» کلیپی از یک مهمانسرا منتشر کرد که توسط عشایر بصره در نزدیکی گذرگاه مرزی سفوان با کویت آماده شده که شامل تمام امکانات و یک نمایشگر بزرگ و تابلوهای خوشامدگویی به میهمانان جام است. 

یکی از بانیان ساخت این مهمانسرا گفت: ایده ساخت مهمانسرای کوچک در نزدیکی مرز با هدف کاهش سختی های سفر برای کسانی که به بصره می‌آیند است تا بتوانند قبل از رفتن به شهر در اینجا استراحت کنند. 

از سوی دیگر، ویدئویی در حال پخش است که در آن جوانان بصره  تعدادی آپارتمان مجهز به لوازم مورد نیاز زندگی را برای پذیرایی از میهمانان اجاره می کنند. 

یکی ازاین جوانان می گوید: مردم بصره مشتاق پذیرایی از میهمانان جام خلیج  و نمایش تصویری از سخاوت و مهربانی مردم این شهر به جهانیان هستند. 

در ویدیوی دیگری ابتکار جدیدی را برای تکریم مهمانان شاهد هستیم، که افتتاح خانه فرهنگی «السیاب» برای مهمانانی است که از استان‌های دیگر عراق برای حضور در مسابقات می آیند تا علاوه بر برگزاری محافل فرهنگی، همان جا نیز استراحت کنند. 

صاحب یک کافه در نزدیکی گذرگاه مرزی سفوان نیز به میهمانان خدمات رایگان ارائه می‌دهد. 

«اسعد العیدانی» استاندار بصره سه شنبه گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بیست و پنجمین دوره مسابقات جام ملت های خلیج گویای پیامی به جهان خواهد بود که عراق در حال آمدن است. 

از زمانی ورود هواداران به بصره برای شرکت در مسابقات جام ملت های خلیج، مردم این شهر اقدامات زیادی را برای پذیرایی از آن ها در خانه های خود و مهمانسراها انجام داده اند. 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا