دسته‌بندی نشده

ورود اولین جریان سیلاب از ایران به عراق

یک مقام دولتی عراق اعلام کرد که اولین جریانات سیلاب از مرز ایران در شرق استان دیالی عراق سرازیر شده است.

میدل ایست نیوز: یک مقام دولتی عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که اولین جریانات سیلاب از مرز ایران در شرق استان دیالی عراق سرازیر شده است. 

به گزارش «بغداد الیوم» «مازن الخزاعی» بخشدار مندلی (90 کیلومتری شرق بعقوبه) گفت: پس از باران های شدید، اولین جریانات سیلاب از نوار مرزی عراق و ایران به سمت «دره نفت» در شرق مندلی جاری شد. 

وی افزود: سیلاب ها تا این لحظه خطرناک نبوده و نظارت و پیگیری میدانی برای پیش بینی هر شرایط اضطراری وجود دارد. پنج دره در معرض سیل دیگر که بارزترین آنها «ترلساق» است، هنوز شاهد سیلاب نبوده و منتظر ساعات آینده به ویژه با تداوم بارندگی در برخی مناطق هستیم. 

الخزاعی ادامه داد: مناطق مرزی استان دیالی با ایران، به ویژه منطقه قزانیه (110 کیلومتری شرق بعقوبه) و منطقه مندلی (90 کیلومتری شرق بعقوبه) سالانه و در فصل زمستان و بهار در معرض سیلاب هایی هستند که از سمت ایران می‌آیند. 

وی افزود: کشور شاهد موج شدید بارندگی در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی است که از صبح دیروز چهارشنبه آغاز شده و باعث آبگرفتگی بیشتر خیابان های اصلی بغداد و دیگر استان ها شده است. 

بخشدار مندلی گفت: سیل در دیالی علاوه بر خطر سرازیر شدن مین‌های جنگی در نزدیکی مرزهای ایران که ممکن است مردم آن مناطق را با تهدید جدی مواجه کند، خطر بزرگی برای فرونشست خاک و زیر آب رفتن روستاها به همراه دارد. 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا