اجتماعیخبر اول

«خانه مجانی دارم»؛ اقدامی که نمایانگر سخاوت و میهمان نوازی اهالی بصره است

در پی افزایش چشمگیر حضور مسافران در جام ملت های خلیج در بصره که باعث پر شدن هتل ها شده، مردم این شهر به اقداماتی خودجوش دست زده‌اند که مورد استقبال و تشویق قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: در پی افزایش چشمگیر حضور مسافران در جام ملت های خلیج در بصره که باعث پر شدن هتل ها شده، مردم این شهر به اقداماتی خودجوش دست زدند که مورد استقبال و تشویق قرار گرفت.

به گزارش «شفق نیوز» پس از پر شدن هتل های استان بصره و بالا رفتن قیمت اجاره اتاق ها در روزهای منتهی به شروع جام، مردم عراق برای حل این مشکل به تهیه اقامتگاه مناسب برای میهمانان مسابقات اقدام کردند که در فضای مجازی هم بازتاب زیادی داشت.

یکی از بانیان این کار که به کمپین «عندی سکن» (خانه دارم) معروف شده می گوید: این ابتکار با همکاری اتحادیه های کارگری در بصره و تعدادی از داوطلبان، پس از تهیه تعداد زیادی از خانه ها در مرکز و حومه بصره آغاز شد.

وی می گوید تعداد میهمانان این اقامتگاه‌ها تا به امروز 300 نفر بوده و با این کار، اقامتگاه مناسب و همچنین غذا در طول روزهای مسابقات برای میهمانان جام فراهم می شود.

البته این اولین ابتکار عراقی ها در میهمان نوازی نیست، پیش از این نیز بسیاری از اقدامات خودجوش از سوی مردم بصره، از جمله دعوت شیوخ قبایل و طوایف مختلف عراقی در پذیرایی از میهمانان و نیز ابتکار دیگری تحت عنوان «میهمان نوازی بصره ای ها» انجام شده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا