سیاسی

جایگاه کشورهای عربی منطقه در تازه ترین رتبه بندی ارتش های جهان

پایگاه «گلوبال فایر پاور» رتبه ارتش های کشورها در سال 2023 را اعلام کرد که کشورهای عربی در این رتبه بندی فراز و نشیب نسبت به سال گذشته داشته اند.

میدل ایست نیوز: پایگاه «گلوبال فایر پاور» رتبه ارتش کشورها در سال 2023 را اعلام کرد که کشورهای عربی در این رتبه بندی دارای فراز و نشیب نسبت به سال گذشته اند.

به گزارش «خلیج آنلاین» پایگاه «گلوبال فایر پاور» تازه ترین رتبه بندی ارتش های جهان را منتشر کرد که در آن، مصر رتبه اول کشورهای عربی را به خود اختصاص داده است.

طبق این آمار؛ عربستان با یک پله سقوط نسبت به سال قبل در رتبه بیست و دوم جهان قرار گرفته و پس از مصر در رده دوم ارتش های کشورهای عربی است. الجزایر نیز بعد از عربستان در جایگاه سوم قرار دارد.

ارتش امارات اما با 20 پله سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه 56 و ارتش قطر با صعود 7 پله ای در رتبه 65 ارتش های جهان قرار گرفته است.

طبق گزارش پایگاه گلوبال فایر پاور، ارتش عمان با دو پله صعود به رتبه 76، ارتش بحرین با 9 پله صعود به جایگاه 79 و ارتش کویت با 7 پله سقوط به رتبه 78 جهان تا پایان سال 2022 رسید.

در این رتبه بندی، آمریکا صدرنشینی خود را حفظ کرده و روسیه با وجود تحمل شکست های سنگین میدانی در اوکراین در رتبه دوم و پس از آن چین در رتبه سوم در میان 145 کشور قرار دارد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا