اقتصادیسیاسی

برنامه عراق در 7 محور برای بهبود خدمات برق در تابستان آینده

وزارت برق عراق از برنامه خود در 7 محور برای بهبود تأمین برق در این کشور در فصل تابستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از برنامه خود در 7 محور برای بهبود تأمین برق در این کشور در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه اهتمام جدی به متنوع کردن منابع تأمین برق با فعال کردن اتصال به شبکه‌های برق کشورهای همسایه دارد.

او گفت که در این راستا همکاری با اردن برای بهره برداری از اتصال شبکه برق دو کشور ادامه دارد و با عربستان نیز مسیر اتصال خطوط و مقدار و حجم مبادلات برق نیز تعیین شده است.

وی افزود که توافق نامه نهایی اتصال شبکه برق عراق به ترکیه نیز امضا شده که به موجب آن 300 مگاوات برق به استان‌های شمالی می‌رسد هرچند به علت بالا بودن قیمت برق در ترکیه، وزارت برق عراق در اجرای این طرح دست نگه داشته است.

سخنگوی وزارت برق عراق درباره اتصال شبکه برق این کشور به کشورهای شورای همکاری نیز گفت که بخش اصلی این پروژه تکمیل شده و در فاز اول آن 500 مگاوات برق برای استان بصره تأمین خواهد شد.

وی درباره دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای فصل تابستان آینده گفت که دو طرح به هیئت دولت پیشنهاد شده که یکی تحقق ثبات در تولید 24 هزار مگاوات است که باعث افزایش ساعت‌های تأمین برق در کشور می‌شود.

این مقام وزارت برق عراق افزود که طرح دوم اجرای پروژه‌های ضربتی برای ایجاد شبکه‌های سیار و تقویت شبکه توزیع است و تأکید کرد که اجرایی شدن این طرح‌ها مشروط به تصویب بودجه 2023 است.

 هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، وعده داد که مردم عراق در تابستان آینده شاهد تفاوت محسوس در تأمین برق خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا