خبر اولسیاسی

تأکید رئیس جمهور عراق بر انتقال پرونده امنیت شهرها به وزارت کشور

 رئیس جمهوری عراق با حضور در وزارت کشور اقدامات جاری برای برچیدن مظاهر مسلحانه در شهرها و انتقال امنیت شهرها به وزارت کشور را شایسته تحسین دانست.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق با حضور در وزارت کشور اقدامات جاری برای برچیدن مظاهر مسلحانه در شهرها و انتقال امنیت شهرها به وزارت کشور را شایسته تحسین دانست.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهور عراق، «عبداللطیف رشید» امروز با استقبال وزیر کشور در ساختمان وزارت کشور عراق حاضر شد.

او در این دیدار، روز پلیس عراق را به مقامات وزارت کشور تبریک گفت و تأکید کرد که فداکاری‌های نیروهای امنیتی در تاریخ عراق ماندگار خواهد شد.

رشید بر مسئولیت بزرگ نیروهای امنیتی وزارت کشور در حفاظت از شهروندان و تثبیت امنیت و ثبات در سراسر عراق و همه شهرها با مبارزه با تروریسم و دستگیری تبهکاران تأکید کرد و اقدامات جاری در برچیدن مظاهر مسلحانه در داخل شهرها و انتقال امنیت شهرها از ارتش به وزارت کشور را شایسته تحسین دانست.

او همچنین بر ضرورت اجرای جدی قوانین راهنمایی و رانندگی و سروسامان دادن به وضعیت تخلف‌های رانندگی و برخورد با حالت‌های رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر و الکلی تأکید کرد و گفت که وقت آن رسیده که قوانینی برای حفاظت از حقوق عابر پیاده و الزامی کردن بیمه خودرو تصویب شود.

وی همچنین بر اهمیت هماهنگی میان وزارت کشور و وزارت مسکن و شهرسازی برای بهبود وضعیت خیابان‌ها به منظور کاهش سوانح جاده‌ای تأکید کرد و از بهبود زیرساخت‌های خیابانی در بصره و نینوا قدردانی کرد.

رئیس جمهوری عراق افزود که آماده کمک برای تسهیل تأمین نیازهای لازم در وزارت کشور و همکاری با مجلس برای تصویب قوانین ضروری است.

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار گزارشی درباره وضعیت امنیتی کشور و اقدامات این وزارتخانه برای حفاظت از امنیت ارائه کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا