اقتصادی

عربستان افزایش سرمایه گذاری در پاکستان را بررسی می کند

عربستان احتمالا سرمایه گذاری های خود در اقتصاد پاکستان را که از کمبود نقدینگی رنج می برد، به ده میلیارد دلار و سقف سپرده های خود را در بانک مرکزی این کشور نیز به پنج میلیارد دلار افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: عربستان احتمالا سرمایه گذاری های خود در اقتصاد پاکستان را که از کمبود نقدینگی رنج می برد، به ده میلیارد دلار و سقف سپرده های خود را در بانک مرکزی این کشور نیز به پنج میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش «النهار العربی» «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان در بیانیه ای اعلام کرد افزایش سرمایه‌گذاری عربستان در پاکستان از یک میلیارد دلاری که در ماه اوت اعلام شده بود به ده میلیارد دلار در دست بررسی است.

بن سلمان همچنین از صندوق توسعه عربستان خواسته تا سقف سپرده های عربستان در بانک مرکزی پاکستان را به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی از اقتصاد پاکستان افزایش دهد.

ماه گذشته، عربستان سعودی مدت سپرده سه میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی پاکستان در سال 2021 را تمدید کرد.

حامیان بین‌المللی پاکستان از جمله عربستان، دیروز دوشنبه در نشستی در ژنو که توسط سازمان ملل متحد و دولت پاکستان برگزار شد، به کمک بیش از 9 میلیارد دلار به پاکستان برای جبران خسارات سیل‌های ویرانگر سال گذشته متعهد شدند.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان به دنبال روابط اقتصادی نزدیکتر با کشورهای عربی منطقه است تا سرمایه گذاری های بیشتری را جذب کند.

منبع
النهار العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا