اجتماعی

تاکید رشید بر بازگشت نویسندگان و روشنفکران عراقی خارج از کشور

رئیس جمهور عراق بر اهمیت بازگشت نویسندگان و روشنفکران عراقی خارج از کشور تاکید کرد و خواستار ایجاد مرکزی شد که روشنفکران را صرف نظر از گرایشات آنان، گرد هم جمع کند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق بر اهمیت بازگشت نویسندگان و روشنفکران عراقی خارج از کشور تاکید کرد و خواستار ایجاد مرکزی شد که روشنفکران را صرف نظر از گرایشات آنان، گرد هم جمع کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در کاخ بغداد با «علی الفواز» رئیس اتحادیه نویسندگان و ادیبان عراق و جمعی از اعضای این اتحادیه دیدار کرد.

رئیس جمهور عراق ضمن خیرمقدم به حاضران، به توضیحات آنان در خصوص اوضاع فرهنگی کشور و اقداماتی که باید توسط دولت در پیشبرد فرهنگ اتخاذ شود، گوش فرا داد.

وی بر اهمیت نقش نویسندگان و ادیبان در غنی سازی و توسعه نهضت فرهنگی کشور تاکید کرد و به نقش حیاتی آنان در تحلیل مزایا و معایب برنامه فعلی دولت و لزوم ارائه نظرات و برداشت های خود از تحولات جامعه اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت بازگشت نویسندگان و روشنفکران عراقی خارج از کشور به وطن و مشارکت فعال در جنبش فرهنگی تاکید کرد و افزود: هماهنگی و همکاری مشترک میان دولت و وزارت فرهنگ برای رسیدن به اهداف تعیین شده حائز اهمیت است و ریاست جمهوری آماده مساعدت در این زمینه است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا