اقتصادیسیاسی

تازه‌ترین رتبه‌بندی گذرنامه‌های جهان: امارات در صدر، سوریه و عراق در انتهای لیست

در تازه‌ترین رتبه‌بندی شاخص «پاسپورت ایندکس» گذرنامه امارات با امکان سفر بدون روادید به 181 کشور جهان به‌عنوان قدرتمندترین گذرنامه جهان شناخته شد.

میدل ایست نیوز: در تازه‌ترین رتبه‌بندی شاخص «پاسپورت ایندکس» گذرنامه امارات با امکان سفر بدون روادید به 181 کشور جهان به‌عنوان قدرتمندترین گذرنامه جهان شناخته شد.

شاخص «پاسپورت ایندکس» متعلق به شرکت مشاوره مالی «آرتون کاپیتال» در تازه‌ترین رتبه‌بندی خود اعلام کرد که دارندگان گذرنامه اماراتی می‌توانند به 91 درصد کشورهای جهان بدون دریافت روادید سفر کنند.

بر اساس این گزارش فقط 17 کشور هستند که دارنده گذرنامه اماراتی امکان سفر بدون روادید به آنها را ندارد.

در رتبه بعد از امارات، یعنی رتبه دوم گذرنامه‌های سوئد و آلمان و فنلاند و لوکزامبورگ و اسپانیا و فرانسه و ایتالیا و هلند و استرالیا و سوئیس و کره جنوبی با امکان سفر به 174 کشور بدون روادید قرار دارند.

در میان کشورهای عربی، بعد از امارات قطر در رتبه 43 با امکان سفر بدون روادید به 114 کشور جهان، و کویت با رتبه 44 با امکان سفر بدون روادید به 109 کشور جهان جای دارند.

عربستان هم در این رتبه‌بندی در رتبه 50 با امکان سفر به 97 کشور جهان است.

سوریه با امکان سفر به 40 کشور جهان در رتبه 94 و عراق با امکان سفر به 42 کشور در رتبه 93 جهان دو کشور انتهایی این لیست هستند که فقط افغانستان از آنها وضع بدتری دارد.

این رتبه‌بندی ایران را با امکان سفر بدون روادید به 53 کشور در کنار اتیوپی و اریتره در رتبه 89 جهان جای داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا