اقتصادیسیاسی

رئیس جمهور عراق: با جدیت برای تشکیل شورای عالی آب تلاش می‌کنیم

رئیس جمهور عراق از تلاش برای تشکیل شورای عالی آب در کشور به منظور تعیین راهبردهای اداره منابع آبی خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق از تلاش برای تشکیل شورای عالی آب در کشور به منظور تعیین راهبردهای اداره منابع آبی خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، صبح امروز (پنج‌شنبه 12 ژانویه) در دیدار با اعضای کمیته ملی نجات تالاب‌های عراق بر ضرورت تلاش جدی برای رسیدگی به وضعیت تالاب‌ها و استفاده از همه امکان برای تأمین آب لازم برای احیای تالاب‌ها تأکید کرد و گفت که خشک کردن این تالاب‌ها در زمان رژیم بعث جنایتی تمام‌عیار بود که مردم عراق هنوز هزینه آن را می‌پردازند.

وی بر ضرورت جاانداختن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از روش‌های جدید آبیاری و مدیریت حوضچه‌های پرورش ماهی که آب بسیاری مصرف می‌کنند تأکید کرد.

رشید همچنین خبر داد که تلاشی جدی برای تشکیل شورای عالی آب در عراق جریان دارد تا مسئولیت کامل وضعیت آب و مدیریت منابع آبی را با هماهنگی وزارتخانه‌های کشاورزی و منابع آبی برعهده و راهبردهای لازم در این باره را اتخاذ کند.

وی افزود که باید با توجه به راهبرد آبی 2035 که هم‌اکنون در کشور مبنای فعالیت دستگاه‌هاست، باید با جدیت برای مدیریت هر قطره آب در کشور تلاش کرد.

رئیس جمهور عراق همکاری با کشورهای همسایه در موضوع منابع آبی را نیز بسیار مهم دانست و افزود که لازم است از طریف گفت‌وگو به توافقاتی برسیم که برای همه رضایت‌بخش باشد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا