اقتصادیخبر اولسیاسی

عراق در پی تنظیم توافق‌نامه با ایران برای تضمین ثبات در صادرات گاز

وزیر برق عراق از مذاکرات این کشور با ایران برای امضای توافق‌نامه‌ای جهت تضمین ثبات انرژی در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر برق عراق از مذاکرات این کشور با ایران برای امضای توافق‌نامه‌ای جهت تضمین ثبات انرژی در عراق خبر داد.

«زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، گفت که برخی نیروگاه‌های برق عراق که تولید آنها 6 هزار تا 7 هزار مگاوات است با گاز وارداتی از ایران فعالیت می‌کنند.

او گفت که کاهش صادرات گاز ایران در فصل زمستان بر تولید برق عراق تأثیر می‌گذارد و موجب کم یا زیاد شدن تأمین برق برای خانه‌ها می‌شود و افزود که عراق همه بدهی‌های خود با ایران بابت خرید گاز را تصفیه کرده است.

فاضل خبر داد که به زودی برای مذاکره با وزرای نفت و نیروی ایران به منظور تهیه توافق‌نامه‌ای با مفاد مشخص برای تأمین گاز و تحقق ثبات در صادرات گاز ایران به عراق به خصوص در فصل تابستان پیش رو، به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود که هدف عراق تنظیم توافق‌نامه‌ای با مفاد مشخص است که حقوق طرفین در آن تضمین شود و صادرات گاز ایران به عراق ثبات مشخصی داشته باشد و در نتیجه عراق نیز بتواند در تولید برق روی آن حساب کند.

پیش از این، «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه اهتمام جدی به متنوع کردن منابع تأمین برق با فعال کردن اتصال به شبکه‌های برق کشورهای همسایه دارد.

 هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، وعده داد که مردم عراق در تابستان آینده شاهد تفاوت محسوس در تأمین برق خواهند بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا