سیاسی

مشاور امنیت ملی عراق: خواستار شراکت حقیقی با متحدانمان در جنگ با تروریسم هستیم

مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد که سیاست دائم این کشور فاصله گرفتن از محورهای منطقه‌ای و ایجاد شراکت حقیقی با کشورهایی است که در روند مبارزه با تررویسم همکاری کردند.

میدل ایست نیوز: مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد که سیاست دائم این کشور فاصله گرفتن از محورهای منطقه‌ای و ایجاد شراکت حقیقی با کشورهایی است که در روند مبارزه با تررویسم همکاری کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، امروز (پنج‌شنبه 12 ژانویه) در دیدار «اوکتاوی دوبری»، سفیر رومانی در بغداد، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن را بررسی کرد.

الاعرجی در این دیدار تأکید کرد که دولت عراق سیاست فاصله گرفتن از محورها را پیش گرفته و در پی شراکت حقیقی با کشورهایی است که در جنگ با تروریسم در کنار عراق بودند.

وی افزود که حضور رومانی در پیمان ناتو و کمکش به عراق در جنگ با تروریسم تأکیدی بر اشتراکات دو کشور است.

مشاور امنیت ملی عراق همکاری دو کشور در عرصه امنیتی و تبادل اطلاعات را برای امنیت و ثبات منطقه مهم دانست و گفت که داعش خطری جدی برای منطقه و جهان است و باید برای نابودی آن متحد شد.

وی افزود که عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت کامل است و حاضر نیست که با یک طرف علیه طرف دیگر باشد و فاصله گرفتن از میدان‌های نزاع را حق خود و در راستای منافع خود می‌داند و ادامه داد که عراق کشوری با طوایف گوناگون است و می‌خواهد مورد اعتماد همگان باشد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا