اقتصادی

امارات و هلند توافقنامه‌ای برای تامین «هیدروژن سبز» امضا کردند

شرکت انرژی آتی ابوظبی توافقنامه ای برای بررسی راه های توسعه زنجیره تامین "هیدروژن سبز" با طرف هلندی برای حمایت از نیازهای بازارهای هلند و اروپا امضا کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت انرژی آتی ابوظبی (مصدر) توافقنامه ای برای بررسی راه های توسعه زنجیره تامین “هیدروژن سبز” با طرف هلندی برای حمایت از نیازهای بازارهای هلند و اروپا امضا کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این توافقنامه با بندر آمستردام و شرکت های SkyNRG، Evos Amsterdam و Zenith Energy امضا شد.

توافقنامه مذکور با حضور سلطان بن احمد الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات، رئیس هیئت مدیره شرکت مصدر و وزیر امور خارجه هلند امضا شد.

به موجب این توافقنامه همه طرف ها برای توسعه زنجیره تامین هیدروژن سبز با تمرکز بر تولید در ابوظبی و صادرات به هلند از طریق بندر آمستردام همکاری خواهند کرد.

محصول صادر شده به بخش های اصلی اروپا تحویل داده می شود که شامل سوخت پایدار هواپیما، صنایع فولادی و تامین سوخت کشتی های باری است.

“هیدروژن سبز” به شرکت های اروپایی جدید و نوظهور که مشتری انرژی هستند، از طریق خطوط لوله، کامیون و ناو انتقال داده می شود.

طرف های این توافقنامه به بررسی شماری از راه‌های انتقال “هیدروژن سبز” با تمرکز بر حامل های هیدروژن آلی مایع و هیدروژن مایع خواهند پرداخت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا