سیاسی

بشار اسد: جمهوری اسلامی ایران نزدیک ترین کشور به سوریه است

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفت که ایران نزدیکترین کشور به سوریه است و در جنگ هم در کنار ما ایستاد و ما حمایت های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ابتدای سفر خود به سوریه با بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به بشار اسد، تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت سوریه را امنیت و پیشرفت خود می داند و به پشتیبانی قوی از سوریه ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مشورت‌ها و همکاری های خوب و نزدیک میان مسئولان دو کشور بویژه در سطح وزارت امور خارجه، این سفر را در راستای استمرار و تکمیل مشورت‌ها و تبادل نظرهای دو کشور در موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اظهار خرسندی از روند گسترش روابط خارجی سوریه، این تحول را نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه مهم سوریه در منطقه دانست.

وی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره بر راهکار سیاسی به جای راهکار جنگ تاکید داشت، فلذا از تحولات مثبت در روابط سیاسی سوریه با دیگر کشورها استقبال می کند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اعتماد جمهوری اسلامی ایران به درایت و تدبیر رئیس جمهوری و دولت سوریه، از روند توسعه مناسبات دوجانبه ایران و سوریه ابراز خرسندی کرد و بر لزوم تقویت بیش از پیش این روابط در تمام زمینه های مورد علاقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دعوت رئیس جمهوری سوریه و برنامه ریزی مشترک دو کشور برای سفر رئیس جمهوری ایران به دمشق، ابراز اطمینان کرد که این سفر زمینه‌ساز تقویت روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در زمینه های مختلف خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت زمینه سازی برای همکاری های بلندمدت دو کشور، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری های بلندمدت دو کشور خبر داد.

وی همچنین بر لزوم زمینه سازی مناسب برای همکاری های دو و چند جانبه بمنظور کمک و مشارکت در بازسازی سوریه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات اخیر ایران نیز گفت، ما یک جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم و برخی کشورهای غربی در این رابطه نقش مداخله جویانه و محرک داشتند که البته شکست خوردند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین رئیس جمهوری سوریه را در جریان آخرین تحولات مرتبط با روند مذاکرات هسته ای برای ایران قرار داد. همچنین در خصوص مباحث مطرح شده در جریان اجلاس بغداد ۲ در اردن نیز توضیحاتی ارائه کرد.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم خود به رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهوری ایران، افزود؛ سفر جنابعالی هم از حیث دوجانبه و هم از حیث منطقه ای برای ما مهم است.

وی افزود، جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین کشور به سوریه است و در جنگ هم در کنار ما ایستاد و ما حمایت های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری سوریه با تأکید بر اهمیت سفر آتی رئیسی به سوریه، بر آمادگی و اراده جدی دمشق بمنظور تلاش مشترک و زمینه سازی برای موفقیت حداکثری این سفر تاکید کرد.

بشار اسد ضمن تشریح آخرین تحولات سیاسی و دیپلماتیک مرتبط با سوریه، بر ضرورت و اهمیت استمرار مشورت‌ها و هماهنگی ها میان دو کشور ایران و سوریه در موضوعات مهم و راهبردی دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران شریک سوریه است و ما در کنار هم بوده و از همدیگر در زمینه های مختلف حمایت خواهیم کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا