خبر اولسیاسی

کدام یک از کشورهای عربی مسافران امریکایی و اروپایی را ملزم به دریافت ویزا کرده اند

ورود به برخی از کشورها مسلتزم داشتن ویزاست، برخی از کشورهای عربی هم برای ورود مسافران امریکایی و اروپایی ویزای ورود وضع کرده اند.

میدل ایست نیوز: ورود به برخی از کشورها مسلتزم داشتن ویزاست، برخی از کشورهای عربی هم برای ورود مسافران امریکایی و اروپایی ویزای ورود وضع کرده اند.

به گزارش «ناس نیوز» دارندگان پاسپورت امریکایی و اروپایی برای ورود به برخی از کشورهای عربی نیاز به ویزای ورودی دارند که در ادامه اسامی این کشورها را میبینیم.

الجزایر

طبق گزارش سایت سفارت الجزایر در امریکا، برای اخذ ویزای ورودی الجزایر شرایط سختی وجود دارد. شهروندان تنها 10 کشور می توانند بدون اخذ ویزا برای مدت 90 روز در الجزایر اقامت داشته باشند که عبارتند از: مراکش، تونس، مالدیو، موریتانی، سوریه، لیبی، مالزی، سیشل، یمن و مالی.

دیپلمات های 24 کشور نیز با گذرنامه رسمی خود می توانند بدون داشتن ویزا به این کشور سفر کنند.

سایر کشورها برای ورود به الجزایر نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند.

موریتانی

به گزارش وب سایت رسمی انجمن حمل و نقل بین المللی، سفر به موریتانی بدون داشتن ویزا فقط برای 23 کشور ممکن است.

اسامی این 23 کشور عبارت است از: الجزایر، باربادوس، بورکینافاسو، کیپ ورد، چاد، ساحل عاج، اکوادور، گامبیا، گینه، هاییتی، اندونزی، مالزی، تونس، میکرونزی، نیجر، فیلیپین، سان ونست، سنگال، سیشل، سیرالئون، سنگاپور و توگو.

سایر کشورها از جمله امریکا و کشورهای اروپایی برای ورود به موریتانی نیاز به اخذ ویزای ورود دارند. اما این کشور برای ورود دیپلمات ها این شرط را برداشته است.

سودان

طبق اعلام وزارت امور خارجه سودان، به جز چهار کشور مصر،سوریه، یمن و قطر سایر کشورها برای ورود به سودان به گرفتن ویزا نیاز دارند. برخی از کشورها نیز با گذرنامه دیپلماتیک به ورود به سودان بدون داشتن ویزا مجاز هستند که عبارتند از: الجزایر، تونس، مراکش، بورکینافاسو، اتیوپی، لیبی، مالی، گامبیا، گینه، نیجر، نیجریه و توگو.

همچنین مسافران دو کشور کونگو و آفریقای مرکزی برای سفر از کشور خود یا از 5 کشور ترکیه، اندونزی، امارات، کنیا و اریتره به سودان نیازی به گرفتن ویزای این کشور ندارند.

یمن

طبق اعلام پایگاه «عرب نیوز» یمن از سال 2010 ورود به خاک خود را برای تمام کشورها حتی دارندگان گذرنامه دیپلمات مشروط به داشتن ویزای ورودی کرده است. مسافران برخی از کشورها نیز مجاز به اخذ ویزا هنگام ورود به یمن هستند از جمله: عمان، قطر، عربستان، سوریه، امارات، الجزایر، بحرین، مصر، اردن، کویت و مالزی.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا