خبر اولسیاسی

بازداشت رئیس سابق اداره اوقاف اهل سنت عراق

کمیسیون پاکدستی از بازداشت رئیس سابق اداره اوقاف اهل سنت و دستیار مدیر کل اداره حقوقی اوقاف به دلیل تخلف در قرارداد خرید هتلی به ارزش 47 میلیارد دینار خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون پاکدستی عراق روز شنبه از بازداشت رئیس سابق اداره اوقاف اهل سنت و دستیار مدیر کل حقوقی این اداره به دلیل تخلف در قرارداد خرید هتلی به ارزش 47 میلیارد دینار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) کمیسیون پاکدستی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: تیم پشتیبانی کمیسیون عالی مبارزه با فساد اداری با همکاری مجریان قانون موفق به اجرای دستور بازداشت قاضی بازپرس دادگاه کیفری مرکزی مبارزه با فساد برای متهمان فراری شدند.

این پرونده مربوط به دو متهم فراری یعنی رئیس سابق دیوان اوقاف اهل سنت و دستیار مدیرکل حقوقی این اداره است که تخلفاتی در خرید یک هتل در اقلیم کردستان مرتکب شده اند و موجب خسارت به اموال عمومی شده است.

تخلفات مندرج در قرارداد امضا شده میان سازمان مدیریت و سرمایه گذاری اوقاف اهل سنت و شرکت سرمایه گذاری توریستی (sm) شامل خرید هتل «رمادا» در اقلیم کردستان به مبلغ 47 میلیارد دینار عراق و اجاره آن به همان مالک برای مدت سی سال بدون آورده اقتصادی بود که خسارت به اموال عمومی را موجب شده است.

کمیسیون پاکدستی عراق افزود: اظهارات متهم ضبط و گزارش رسمی تشکیل و به قاضی بازپرس دادگاه کیفری مرکزی مبارزه با فساد معرفی شد و با رعایت مفاد ماده (340) قانون مجازات عراق تصمیم به بازداشت وی گرفته شد.

سابقا این کمیسیون اعلام کرده بود احکام احضار رئیس یکی از ادارات اوقاف و تعدادی از مقامات ارشد این اداره به جرم ایراد عمدی خسارت به اموال این اداره صادر شده و علاوه بر ممنوع الخروجی متهمان، اموال منقول و غیرمنقول آنها نیز توقیف شده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا