خبر اولسیاسی

پاسخ السودانی به خبرنگار دویچه وله؛ خلیج فارسی است یا عربی؟ + فیلم

نخست وزیر عراق به پرسش مجری شبکه تلویزیونی دویچه وله درباره اینکه خلیج عربی است یا فارسی، پاسخ داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در سفرش به آلمان در مصاحبه ای بر موضع خود نسبت به عنوان «خلیج عربی» پافشاری کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دویچه وله در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه خلیج عربی است یا فارسی گفت: کشورهای خلیج عربی، این یک واقعیت است، ما نمی خواهیم وارد این مسائل که برخی به دنبال برانگیختن آن هستند وارد شویم.

السودانی افزود: ما به همه دیدگاه ها احترام می گذاریم اما امروز ما بخشی از نظام عربی هستیم و به تداوم روابط خود با کشورهای خلیج عربی اهتمام داریم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که جام ملت های خلیج برای دیدار این کشورها در عراق که پس از 43 سال به عراق بازگشته، نشانه واضحی است.

پیش از این حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در 11 ژانویه گفته بود که سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت امور خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.

امیرعبداللهیان، در واکنش به استفاده از عنوان خلیج عربی توسط مقامات عراقی افزود که آقای السودانی در مطلبی که در فضای مجازی اخیراً منتشر کردند این مساله را اصلاح کردند.

با مراجعه به حساب تلگرامی محمد شیاع السودانی، مشاهده شد که السودانی پست خود را اصلاح کرده و عبارت «کأس الخلیج العربی» را به «کأس الخلیج العربية» تغییر داده است.

نکته جالب توجه این است که عبارت «خلیج عربی» در بیانیه تلگرام السودانی به زبان انگلیسی اصلاح نشده و همچنان عبارت Arabian Gulf درج شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا