سیاسی

احتمال استعفای دولت کنونی کویت در پی اختلاف با پارلمان

روزنامه کویتی «القبس» شامگاه شنبه اعلام کرد با توجه به اختلاف موجود میان دولت و پارلمان کویت، رایزنی ها برای بررسی استعفای دولت از روز یکشنبه آغاز می شود.

میدل ایست نیوز: روزنامه کویتی «القبس» شامگاه شنبه اعلام کرد با توجه به اختلاف موجود میان دولت و پارلمان کویت، رایزنی ها برای بررسی استعفای دولت از روز یکشنبه آغاز می شود.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از روزنامه کویتی «القبس»، قرار است «شیخ احمد نواف الاحمد» نخست وزیر کویت با «احمد السعدون» رئیس پارلمان کویت دیدار کند.

دیروز شنبه در حالی که رئیس پارلمان کویت اصلاح نظام انتخاباتی را پیشنهاد داده بود، بسته درخواست های پارلمانی به دولت این کشور رسید.

به نوشته روزنامه کویتی القبس، در این پیشنهاد مقرر شده است که رای دهنده حق رأی به 4 کاندیدا را داشته باشد، مشروط بر اینکه حداقل یکی از آنها کاندیدای حوزه انتخابیه ای باشد که در آن ثبت نام کرده است.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که 50 نامزد اول پیروز اعلام خواهند شد، مشروط بر اینکه کمیسیون عالی انتخابات از میان نامزدان با آرای مساوی رای دهد.

کمیسیون مالی پارلمان کویت نیز موضع خود مبنی بر امتناع از پس گرفتن گزارش های خود در دستور کار شورا را تایید کرد.

در راس اموری که پارلمان کویت به دنبال آن است، اصلاح قانون انتخابات و قانون کمیسیون عالی انتخابات است.

پس از گذشت بیش از دو ماه از تشکیل پارلمان جدید در کویت و مراسم تحلیف دولت جدید به ریاست شیخ احمد النواف، اختلافات میان دولت و پارلمان مجددا شروع شده است.

این اختلافات پس از درخواست نمایندگان برای تصویب تعدادی از قوانین به ویژه قوانین مالی که کابینه با آن مخالف است بالا گرفته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا