اقتصادی

تورم سالانه در عربستان به 3.3 درصد رسید

سازمان آمار عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد میزان تورم سالانه تا دسامبر گذشته به 3.3 درصد افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: تورم در دسامبر گذشته در عربستان 3.3 درصد در سال افزایش یافته و بالاترین میزان را از ژوئن 2021 به ثبت رسانده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» سازمان آمار عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد میزان تورم سالانه تا دسامبر گذشته به 3.3 درصد افزایش یافته و بالاترین میزان از ژوئن 2021 را به ثبت رسانده است. نرخ تورم ماهانه نیز 0.3 درصد افزایش یافته است.

این سازمان همچنین از افزایش قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها به میزان 5.9 درصد و قیمت مواد غذایی و آشامیدنی به میزان 4.2 درصد خبر داد.

«محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان در اظهارات قبلی خود انتظار داشت که نرخ تورم در این کشور طی سال 2022 بین 2.1 تا 2.3 درصد باشد اما در نوامبر گذشته میزان تورم در این کشور 2.9 درصد بود.

با اینکه تحلیلگران پیش بینی می کنند میزان تورم در دوره آتی در نتیجه عوامل خارجی بیش از حد انتظار افزایش یابد اما عربستان همچنان پایین‌ترین نرخ تورم در میان کشورهای «گروه بیست» در سال 2022 را دارد.

صندوق بین‌المللی پول نیز رشد اقتصاد عربستان در سال 2022 را 7.6 درصد و در سال جاری 3.7 درصد پیش بینی کرد که سریعترین میزان رشد در میان کشورهای گروه بیست است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا