سیاسی

دیدار الصفدی با هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی امریکا

وزیر امور خارجه اردن در دیدار با هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی امریکا در خصوص روابط اردن و آمریکا و تلاش برای حل بحران های منطقه ای گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه اردن در دیدار با هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی امریکا در خصوص روابط اردن و آمریکا و تلاش برای حل بحران های منطقه ای گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) «ایمن صفدی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن امروز دوشنبه در دیدار با «برت مک گورک» هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی امریکا در خصوص روابط اردن و آمریکا و تلاش برای حل بحران های منطقه ای گفت وگو کرد.

در این دیدار دوطرف بر استحکام روابط مشترک میان اردن و امریکا و توسعه همکاری ها برای تامین منافع مشترک دو کشور تاکید کردند.

الصفدی از حمایت امریکا در حمایت از روند توسعه اردن و کمک به مقابله با پیامدهای بحران های منطقه ای قدردانی کرد و به اهمیت امضای یادداشت تفاهم دو کشور که بزرگ ترین یادداشت تفاهم از چهار یادداشت تفاهم امضا شده توسط دو کشور و در چارچوب کمک های آمریکا به اردن بود، اشاره کرد.

مک گورک نیز در این دیدار که «آموس هوخشتاین» مشاور ارشد امور امنیت انرژی جهانی در وزارت امور خارجه امریکا نیز حضور داشت، روابط تاریخی با اردن و نقش آن در تقویت امنیت و ثبات منطقه را ارج نهاد.

در این دیدار موضوعات منطقه ای از جمله موضوع فلسطین، بحران سوریه، همکاری در مبارزه با تروریسم، تلاش برای حمایت از عراق و حمایت از لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الصفدی همچنین بر محوریت نقش امریکا در تلاش‌ها برای فعال‌سازی روند صلح با هدف حل مناقشه بر اساس راه‌حل «دو کشوری» در فلسطین مطابق با قوانین بین‌المللی و مراجع مورد اعتماد تاکید کرد و از مواضع صریح امریکا در حمایت از راه حل دو کشوری و رد اقدامات یکجانبه قدردانی کرد و بر اهمیت حفظ شأن تاریخی و حقوقی قدس تاکید کرد.

الصفدی و مک گورک بر اهمیت تداوم همکاری و هماهنگی در تلاش برای حل بحران های منطقه ای و ایجاد امنیت، ثبات و توسعه در منطقه توافق کردند.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا