سیاسی

مسرور بارزانی به سوئیس رفت

رئیس اقلیم کردستان عراق برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد 2023 در شهر داووس سوئیس، فرودگاه بین المللی اربیل را ترک کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد 2023 در شهر داووس سوئیس، فرودگاه بین المللی اربیل را ترک کرد.

به گزارش «شفق نیوز» دفتر ریاست اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد : «مسرور بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد 2023 در شهر داووس سوئیس، فرودگاه بین المللی اربیل را ترک کرد.

بارزانی در این سفر مجموعه‌ جلساتی را با رهبران سیاسی و بازرگانان خواهد داشت و علاوه بر بررسی بازارهای جدید محصولات کشاورزی کردستان و فرصت‌هایی برای تجارت منطقه‌ای در سراسر اقلیم کردستان، به موضوع تنوع اقتصادی و خدمات بانکی نیز خواهد پرداخت.

این جلسات همچنین علاوه بر بررسی تحولات امنیتی و سیاسی در عراق و منطقه، تغییرات آب و هوایی و مبارزه با خشکسالی، پیرامون سرمایه گذاری در مواد معدنی، نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر، و همچنین نتایج مجمع داووس در سال گذشته خواهد بود.

این بیانیه افزود دیدارهای بارزانی با تعدادی از سرمایه گذاران و نمایندگان کشورهای منطقه در مجمع داووس سال گذشته به موفقیت در صادرات محصول انار کردستان به چندین کشور منطقه منتج شد و روند صادرات نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس این بیانیه، دیدارهای نخست وزیر در مجمع سال گذشته همچنین به توافق برای دستیابی به هماهنگی و همکاری بیشتر با بسیاری از شرکت های مشاوره و کشورهای جهان به ویژه انگلیس و امارات برای پیشبرد بخش های مختلف دولتی در اقلیم کردستان انجامید.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا